728 x 90

Ожие се върна и отново е номер едно

    Французинът постигна рекордна седма победа на рали Мексико Себастиан Ожие, който и тази година ще кара само в избрани стартове от WRC за Toyota, спечели за рекорден седми път рали „Мексико“. Французинът прескочи катастрофиралия в събота Есапека Лапи (Hyundai) и завърши на близо половин минута пред втория Тиери Нювил (Hyundai). Въпреки че пропусна рали „Швеция“,

    Французинът постигна рекордна седма победа на рали Мексико

    Себастиан Ожие, който и тази година ще кара само в избрани стартове от WRC за Toyota, спечели за рекорден седми път рали „Мексико“. Французинът прескочи катастрофиралия в събота Есапека Лапи (Hyundai) и завърши на близо половин минута пред втория Тиери Нювил (Hyundai).

    Въпреки че пропусна рали „Швеция“, Ожие излезе начело в шампионата на пилотите, печелейки и петте бонус точки от „пауъстейджа“ в Мексико. Само девет точки разделят Ожие и четвъртия Ойт Танак (M-Sport Ford) преди WRC да се прехвърли в Хърватия за четвъртия кръг.

    За победата на Ожие голяма заслуга има Лапи, който водеше в петък вечер, но катастрофира тежко още в първия съботен етап. Финландецът отнесе един от електрическите стълбове край трасето и неговият Hyundai нямаше как да бъде възстановен за неделните етапи.

    Драмите в M-Sport бяха още по-големи от тези на Лапи. И тримата пилоти на британския отбор развяха белия флаг още в петък сутрин. Победителят от Швеция Танак получи повреда в турбото на Puma Rally1 в отварящата „Ел Чоколате“, а Пиер-Луи Лубе и Джордан Сердеридис отпаднаха в третия етап заради пилотски грешки.

    И Такамото Катсута (Toyota) катастрофира в петък сутрин, което ограничи сериозно стартовия списък във водещата Rally1 категория, а след инцидента на Лапи в събота Ожие на практика остана без конкуренция в челото. Това насочи вниманието към битката за второто място, която до последно водеха Елфин Еванс (Toyota) и Тиери Нювил (Hyundai).

    Нювил направи впечатляващ финален спринт и се доближи на 2,7 секунди от втория Еванс преди „пауърстейджа“. Уелсецът даде максимума във финалните 9,59 километра, но загуби битката с Нювил за четири десети. След финала Еванс призна, че е очаквал именно това, тъй като е огънал един от носачите на заводската Toyota още в първия сутрешен етап.

    Кале Рованпера (Toyota) остана самотен на четвърта позиция, тъй като заради проблемите на Танак той трябваше да отваря трасетата в петък. Едно завъртане в събота допълнително го отдалечи от челната тройка

    Спукана гума в седмата отсечка коства минута на Дани Сордо (Hyundai), който допълни челната петица. Зад него Гъс Грийнсмит (Skoda Fabia RS Rally2) направи зашеметяващо завръщане в Световния рали шампионат, след като завърши на шеста позиция в генералното класиране и спечели WRC 2.

    И във втората по сила категория битката за второто място бе далеч по-интересна от случващото се в челото на класирането. В събота вечер Адриан Фурмо се движеше зад бившия си съотборник Грийнсмит въпреки един брутален момент в предпоследния етап за деня, но в неделя скъса пистовия ремък на подготвения от M-Sport Ford Fiesta Rally2 и се срина до 12-ото място.

    Оливер Солберг (Skoda Fabia RS Rally2) свали всички козове два етапа преди края и взе 26,6 секунди на Емил Линдхлом (Skoda Fabia Rally2 Evo). Двигателят на шведа обаче остана на три цилиндъра в предпоследната отсечка и Линдхолм запази седмата позиция в генералното класиране и второто място във WRC 2.

    Заради много отпаднали Танак се изкачи от 29-а до девета позиция, а челната десетка допълни Кайетан Кайетанович (Skoda Fabia Rally2 Evo). Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.

    Следващият кръг от WRC е рали „Хърватия“, което стартира на 20 април.

    Източник: ams.bg

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт