728 x 90

ФИА обяви война на собствениците на Ф1

    Миналата седмица Bloomberg излезе с информация, че Публичният инвестиционен фонд на Саудитска Арабия има интерес да откупи Формула 1 от Liberty Media. Предложението е било за 20 милиарда долара, но американците са го отхвърлили. Последвалите коментари сочеха, че действителността е малко по-различна и че реално не е имало сериозни преговори между двете страни. Обявяването на

    Миналата седмица Bloomberg излезе с информация, че Публичният инвестиционен фонд на Саудитска Арабия има интерес да откупи Формула 1 от Liberty Media. Предложението е било за 20 милиарда долара, но американците са го отхвърлили.

    Последвалите коментари сочеха, че действителността е малко по-различна и че реално не е имало сериозни преговори между двете страни. Обявяването на приблизителната стойност на шампионата обаче разбуни сериозно духовете в падока.

    През 2017 г. Liberty Media придоби Формула 1 от Бърни Екълстоун, CVC Capital Partners и останалите собственици срещу приблизително 8 милиарда, но направи огромни инвестиции в развитието на шампионата и резултатите са налице. Съвсем логично това води и до по-високата му цена, но тя на свой ред може да окаже солиден натиск върху промоутърите на състезанията, което активира президента на ФИА.

    В понеделник Мохамед бин Сулайем публикува в Twitter профила си специално съобщение, в което изрази недоволството си от споделянето на тези цифри и от потенциалния ефект, който те могат да окажат.

    „Ние от ФИА, бидейки пазители на моторспорта и организация с нестопанска цел, сме притеснени от предполагаемата завишена цена от 20 милиарда долара, поставена на Формула 1.“

    „Съветваме всеки потенциален купувач да прояви здрав разум и да вземе предвид и благото на спорта, да има ясен и устойчив план за развитието му, а не да преследва само парите.“

    Наш ангажимент е да обърнем внимание на влиянието, което това ще окаже върху промоутърите по отношение на увеличените такси за домакинство и други търговски разходи, както и на неблагоприятното въздействие, което може да има върху феновете.

    В думите на бин Сулайем има много истина, тъй като колкото по-висока е цената на шампионата, толкова по-висок е натискът върху организаторите, които на свой ред прехвърлят финансовата тежест върху феновете, тъй като спонсорите и държавното или общинско финансиране се оказват крайно недостатъчни. 

    От друга страна обаче Liberty Media инвестира много в спорта точно за да бере впоследствие плодовете на своя труд. Същевременно ФИА няма право да се намесва в бизнес частта на Формула 1 заради договора от времето на Екълстоун, чрез който търговските права са прехвърлени върху компанията собственик до 2101 година. Това бе и причината американците също да излязат с официална позиция.

    “Това е извън правомощията на ФИА и извън границите на нейните договорни права. ФИА ще носи отговорност за всякакви финансови щети, които Liberty може да понесе в резултат“, се казва в писмото на компанията собственик, което е изпратено и до всички отбори.

    ФИА е поела недвусмислено ангажимента да не прави нищо, което да накърнява собствеността, управлението и/или използването на тези права.

    „Смятаме, че коментарите, направени от официалния акаунт на президента на ФИА в социалните медии, нарушават тези права по неприемлив начин.“

    Настоящият конфликт все още не означава, че ФИА и Liberty Media са във война. Факт е обаче, че Мохамед бин Сулайем не следва предпазливата политика на Жан Тод, а на моменти действа в стил Макс Мозли и сякаш нарочно провокира спорни ситуации, за да привлече вниманието към себе си и евентуално да вземе надмощие в очертаващата се битка за власт.

    Източник: ams.bg

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт