728 x 90

Ожие спечели рекордна девета победа в Монте Карло

    Себастиан Ожие вече еднолично оглавява класацията за най-много победи на рали „Монте Карло“, след като триумфира за девети път в Княжеството. Миналата година спукана гума в последната отсечка му отне първото място, но през тази французинът бе перфектен от старта до финала.  Атаката на Кале Рованпера (Toyota) в събота следобед намали разликата между двамата на

    Себастиан Ожие вече еднолично оглавява класацията за най-много победи на рали „Монте Карло“, след като триумфира за девети път в Княжеството. Миналата година спукана гума в последната отсечка му отне първото място, но през тази французинът бе перфектен от старта до финала. 

    Атаката на Кале Рованпера (Toyota) в събота следобед намали разликата между двамата на 16 секунди, но още в първата отсечка тази сутрин осемкратният шампион отговори с победа. В 17-ия етап Себ отново бе най-бърз и увеличи аванса си на 23,5 секунди преди финалния „пауърстейдж“, в който можеше спокойно да върне газта и да се наслаждава на победата си. За навигатора му Венас Ланде успехът в „Монте Карло“ бе дебютен във WRC.

    Третият Тиери Нювил (Hynudai) така и не можа да се закачи за двамата пилоти на Toyota пред себе си и една от причините за това бе, че износваше по-бързо гумите си. Белгиецът стартира финалния ден с едно завъртане, но завърши на 27,8 секунди пред Елфин Еванс. Ако не беше спуканата гума в петък, британецът щеше да вкара и третия автомобил на Toyota на подиума.

    Дебютът на Ойт Танак с Ford Puma Rally1 бе по-скоро разочароващ, тъй като поредицата от технически проблеми му попречиха да се включи в спора за челните позиции. Световният шампион за 2019 изоставаше и като чиста скорост, което позволи на Такамото Катсута (Toyota) да елиминира разликата между двамата и да стартира последния етап само на десета за Ойт.

    „Пауърстейджът“ обаче категорично показа, че Танак е запазил най-хубавото за финала. Естонецът остана само на шест десети от най-бързия Рованпера, взе четирите бонус точки и запази петото място. Катсута бе на обратния полюс. Проблем в задно ляво окачване забави японеца и той загуби близо минута в битката за петото място. 

    Рали „Монте Карло“ бе пълен кошмар за съотборника на Танак в M-Sport Пиер-Луи Лубе. В петък французинът караше без серво, в събота се удари в мост и разби окачването си, а в неделя спря в прехода между 16-и и 17-и етап заради повреда. И Дани Сордо (Hyundai) не направи чисто състезание заради проблеми с хибридната система, но завърши пред новото попълнени на корейците Есапека Лапи. 

    Зад двамата състезатели на Hyundai на девета позиция в генералното класиране първоначално се нареди Николай Грязин (Skoda Fabia RS Rally2). Впоследствие обаче руснакът бе наказан с пет секунди заради това, че е напуснал трасето в 14-ата отсечка. Това бе етапът, в който Грязин спука гума и в който прекият му съперник Йоан Росел (Citroen C3 Rally2) намали изоставането си от 46,7 секунди на 10,2.

    Контестацията дойде именно от екипа на Росел – PH Sport, и след като тя бе уважена от спортните комисари, в крайното класиране французинът изпревари Грязин с половин секунда и му отмъкна победата във WRC2. Пълните резултати може да видите тук.

    Следващият кръг от WRC е рали „Швеция“, което стартира на 9 февруари.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт