728 x 90

Вижте как се сглобява първият сериен електромобил на Porsche (видео)

    Ново и доста продължително видео детайлизира процеса по производство на Porsche Taycan. Клипът е дълъг почти 30 минути и хвърля поглед към по-голяма част от етапите на сглобка. Taycan се качи на поточните линии преди около месец в нова фабрика на марката в Цуфенхаузен, която използва зелена енергия и биогас за производство на електричество. Немците

    Ново и доста продължително видео детайлизира процеса по производство на Porsche Taycan. Клипът е дълъг почти 30 минути и хвърля поглед към по-голяма част от етапите на сглобка.

    Taycan се качи на поточните линии преди около месец в нова фабрика на марката в Цуфенхаузен, която използва зелена енергия и биогас за производство на електричество. Немците описват завода като абсолютно неутрален що се отнася до СО2 отпечатъка си.

    Цените на модела са вече ясни за някои пазари, като в САЩ те започват от 153 310 долара за по-слабата версия Turbo и 187 610 за Turbo S. Доставките трябва да станат факт до края на годината. Припомняме, че се очаква и базова, по-евтина версия на Taycan, която би трябвало да има значително по-ниска цена.

    В Порше отбелязват, че Taycan стана първият в света сериен елмобил с бордова система за 800 волта, докато останалите подобни автомобили използват 400-волтова схема. Спортният електрически седан е окомплектован с два елмотора (върху предната и задната ос), които обезпечават пълно задвижване и се комбинират със специална двудиапазонна скоростна кутия. Първата степен е призвана да обезпечава максимално ускорение при старта, докато втората "дълга" предавка служи за "съхраняване на резервна мощност".

    Електрическият агрегат при активизация на функцията за бърз старт Launch Control в режим Overboost предлага 761 к.с. (560 киловата) в по-мощния Turbo S. Такъв автомобил е способен да се ускори през първата "стотица" за 2,8 секунди. За пример, точно толкова е необходимо за ускоряването от 0 до 100 км/ч на рекордьора от "Нюрбургринг" Lamborghini Aventador SVJ.

    Сумарната мощност на елмоторите във версия Turbo съставлява 680 к.с. (500 киловата), което позволява на елмобила да се ускорява от място до "стоте" за 3,2 секунди. Максималната скорост на двете модификации е 260 км/ч.

    Специална система за бързо презареждане само за 5 минути позволява да се събере енергия, достатъчна да се преминат до 100 километра. С 5% до 80% при идеалния условия запасът на батерията с капацитет 93,4 кВт/ч може да се попълни за 22,5 минути. Освен това, акумулаторът може да се зареди и в домашни условия от битовата елктрическа мрежа. Без презареждане версията Turbo S може да преодолее 450 км, а Turbo – 412 км.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт