728 x 90

VW ID.3 измина 531 километра с едно зареждане

Шампионът по икономично шофиране Феликс Еголф пропътува разстоянието от Цвикау до границата с Швейцария зад волана на първия ID.3. Той потегли с версията със средния размер акумулаторна батерия (с автономен пробег от 420 километра според изискванията на WLTP) от завода на Volkswagen и измина разстоянието от 531 километра до швейцарския град Шафхаузен само с едно

Шампионът по икономично шофиране Феликс Еголф пропътува разстоянието от Цвикау до границата с Швейцария зад волана на първия ID.3. Той потегли с версията със средния размер акумулаторна батерия (с автономен пробег от 420 километра според изискванията на WLTP) от завода на Volkswagen и измина разстоянието от 531 километра до швейцарския град Шафхаузен само с едно зареждане на батерията, регистрирайки рекорден пробег.

Феликс Еголф е представител на рядката порода на т.нар. "хипермайлъри". Така запознатите наричат автомобилните пилоти-изпитатели, чиято основна цел и занимание е постигането на възможно най-ниско енергопотребление и съответно най-продължителен автономен пробег на съответния модел автомобил. Пенсионираният пилот от гражданската авиация буквално „се носи“ по пътищата, сваляйки непрекъснато крак от педала на газта и пускайки автомобила да се движи по инерция. Това е много ефективен подход за икономия на гориво или на електрическа енергия в конкретния случай.

За своето най-ново приключение той е избрал напълно електрическия ID.3 на Volkswagen, а основният въпрос пред ловеца на рекорди и неговото пътешествие на около 530 километра от Германия до Швейцария е колко далеч всъщност стига границата на автономния пробег при новия електрически модел. За да разбере това, бившият пилот и настоящ изпитател трябваше да започне от началната точка на маршрута – град Цвикау в провинция Саксония с население от 90 000 жители, много от които работят в завода на Volkswagen Sachsen GmbH.

Тук традициите на автомобилното производство достигат повече от 100 години назад в миналото, когато в Цвикау се произвеждат и небезизвестните Trabant. Напълно в унисон с прославутата саксонска точност, швейцарецът Еголф вече бе очакван на главния портал на завода от един от първите произведени екземпляри  ID.3 във вариант с акумулаторна батерия със средния капацитет от 58 кВтч. След кратко представяне и запознанство, електромобилът бе натоварен добре с два куфара плюс пълно оборудване и снимачна техника за фото и видеоснимки, включително фотографски дрон.

 

Autoclub.bg
ADMINISTRATOR
ПРОФИЛ

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *