728 x 90

Skoda Enyaq iV дебютира с до 302 к.с. и 510 км с едно зареждане

Може би за пръв път в историята на концерна Volkswagen Group, Skoda представи основен нов модел преди майчината компания VW. Това стана по време на церемония в Прага, където своя официален дебют пред международни медии направи Enyaq iV. Премиерата съвпада с честването на 125-годишнината от създаването на Skoda. Enyaq iV спокойно може да се определи

Може би за пръв път в историята на концерна Volkswagen Group, Skoda представи основен нов модел преди майчината компания VW. Това стана по време на церемония в Прага, където своя официален дебют пред международни медии направи Enyaq iV.

Премиерата съвпада с честването на 125-годишнината от създаването на Skoda. Enyaq iV спокойно може да се определи като поглед едновременно към миналото и към бъдещето поради завръщането към задвижване на задната ос от една страна и електрическата си концепция от друга.

Базираното на платформата МЕВ возило е дълго 4,6 метра, широко 1,87 метра и високо 1,61 метра, като междуосието е 2,76 метра. В арсенала от предлагани версии откриваме три батерии (55 кВч, 62 кВч и 82 кВч), както и пет силови модификации – 146 к.с, 177 к.с., 201 к.с., 261 к.с. и 302 к.с. в модела RS. Именно той заема позицията на флагман в гамата със своето ускорение от място до 100 км/ч в рамките на 6,2 секунди и максимална скорост 180 км/ч. Впрочем, пиковата изходна мощност на този автомобил го превръща в най-мощната серийна Skoda в историята на марката до момента.

Ако пробегът с едно зареждане е по-важен критерий за вас, то е важно да отбележим, че с най-дълъг такъв може да се похвали Enyaq iV с един електромотор, задно предаване и 82-кВч батерия. По данни на производителя, при едно пълно зареждане на батериите този модел може да измине до 510 км, измерено по цикъла WLTP.

По отношение на зареждането, Enyaq iV предлага зареждане до около 80 процента от капацитета на батерията – дори и при най-голямата 82-кВч такава – в рамките на под 40 минути благодарение на 125-кВ бързо зарядно устройство. 

Дори и най-базовите версии, които се очаква да имат стартова цена в България от около 66 хиляди лева, ще са качени на 18-цолови колела. Интересно е да споменем, че тук става въпрос за железни джанти, каквито при толкова голям цолаж са наистина рядко срещано явление. Иначе, в зависимост от поръчаната версия и желанията на клиенти, могат да бъдат монтирани до 21-цолови колела.

Skoda вече приема поръчки за модела като съвсем скоро ще разполагаме и с финални цени за България. Доставките започват през първата половина на следващата година, а производството ще се извършва "у дома" в Млада Болеслав. Пазарният старт се дава със специална серия Founders Edition, която е създадена в чест на създателите на фирмата от Чехия – Вацлав Лаурин и Вацлав Клемент.

 

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт