От 2013 г. BMW и Toyota работят върху развитието на водородни силови установки. Резултатът от това сътрудничество беше представен на 30 март – това е BMW i Hydrogen NEXT с нулеви нива на изхвърляни вредни емисии. Силовата установка BMW i Hydrogen NEXT се състои от модул eDrive от пето поколение с буферен акумулатор, преобразувател на
От 2013 г. BMW и Toyota работят върху развитието на водородни силови установки. Резултатът от това сътрудничество беше представен на 30 март – това е BMW i Hydrogen NEXT с нулеви нива на изхвърляни вредни емисии.
Силовата установка BMW i Hydrogen NEXT се състои от модул eDrive от пето поколение с буферен акумулатор, преобразувател на напрежението и горивния елемент, в състава на който влиза електрохимичен генератор със 170 "коня". Пиковата мощност на установката е 374 к.с.
Шест килограма водород се съхраняват в два резервоара под налягане 700 бара. Този запас стига за дълго пътешествие независимо от метеорологичните условия.
При това в околната среда се отделя водна пара, образуваща се от реакцията между водорода и кислорода. Пълното зареждане с водород отнема 3-4 минути. Преобразувателят на напрежение регулира потока от горивния елемент, акумулаторната батерия и кинетичната енергия, отделяна при спиране.
През септември 2019 г. BMW представи във Франкфурт концепт на водороден кросоувър. През 2022-ра баварците възнамеряват да пуснат неголяма тестова флотилия "паркетници" BMW i Hydrogen NEXT, а серийната версия на водородния модел ще се появи на пазара не по-рано от 2025 година.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *