728 x 90

BMW iX3 – електрически Х3 с 286 к.с. и 460 км пробег по WLTP

Първият BMW X модел с чисто електрическо задвижване прави своя дебют. За iX3 BMW казва, че "съчетава радостта от шофирането с нулеви локални емисии с типичния за BMW спортен дух и комфорта, гъвкавата функционалност и простора на Sports Activity Vehicle (SAV)." С него BMW Group последователно продължава своята заложена в стратегията NUMBER ONE > NEXT

Първият BMW X модел с чисто електрическо задвижване прави своя дебют. За iX3 BMW казва, че "съчетава радостта от шофирането с нулеви локални емисии с типичния за BMW спортен дух и комфорта, гъвкавата функционалност и простора на Sports Activity Vehicle (SAV)."

С него BMW Group последователно продължава своята заложена в стратегията NUMBER ONE > NEXT моделна офанзива в сегмента на автомобилите с електрифицирано задвижване. За пръв път натрупаната при разработката на при разработката на BMW i автомобилите технологична компетентност се ползва при модел с чисто електрическо задвижване на основната марка BMW.

BMW X3 е първият модел, който ще се предлага както с високо ефективни бензинови и дизелови двигатели, така и с Plug-in хибридна система и чисто електрическо задвижване.

Оптимизирането на ефективността и разгръщането на мощността се постига най-вече чрез високоинтегрираната задвижваща технология на новото BMW iX3. Електромоторът, управляващата електроника и трансмисията за пръв път са разположени в централен корпус.

Електромоторът на новото BMW iX3 работи на принципа на синхронните електродвигатели без магнити. Конструктивният принцип на синхронния електродвигател позволява пълен отказ от използването на редкоземни елементи. Енергийната плътност на електромотора е повишена с 30 % спрямо досегашните напълно електрически автомобили на BMW Group.

Новото задвижване развива максимална мощност от 286 к.с., както и максимален въртящ момент от 400 Нм, който намалява по-малко при високи обороти за разлика от конвенционалните електромотори. BMW iX3 ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,8 секунди. Това ускорение е на нивото на BMW X3 30i с конвенционално задвижване.

Максималната скорост е електронно ограничена до 180 км/ч. Благодарение на подаването на мощността към задните колела се осигурява класическото за BMW усещане при шофиране, свързано с великолепно сцепление благодарение на ARB и изключителна ефективност.

За разлика от използваните досега от BMW Group акумулаторни клетки за напълно електрически автомобили гравиметричната енергийна плътност на 188-те призматични клетки на новото BMW iX3 е увеличена с около 20 %. С бруто енергийния си капацитет от 80 кВтч, от който се ползват 74 кВтч, както и благодарение на високата ефективност на задвижването новото BMW iX3 постига пробег от 460 километра в тестовия цикъл WLTP.

 

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт