728 x 90

Volkswagen Group с 42 процента ръст при продажбите на електромобили през първото тримесечие

    Хилдегард Вортман, отговорният за продажбите член на разширения изпълнителен комитет, отбеляза – „Започнахме годината на стабилна основа при изцяло електрическите превозни средства и постигнахме 68% увеличение в Европа и удвояване на броя на доставените на крайни клиенти в САЩ електромобили. На автомобилното изложение в Шанхай през изминалата седмица показахме нашата готовност да отговорим на предизвикателствата,

    Хилдегард Вортман, отговорният за продажбите член на разширения изпълнителен комитет, отбеляза – „Започнахме годината на стабилна основа при изцяло електрическите превозни средства и постигнахме 68% увеличение в Европа и удвояване на броя на доставените на крайни клиенти в САЩ електромобили. На автомобилното изложение в Шанхай през изминалата седмица показахме нашата готовност да отговорим на предизвикателствата, пред които се изправяме в този сегмент от автомобилния пазар в Китай, а през март вече регистрирахме ръст на продажбите там на годишна база. Вярваме, че току-що представеният в Шанхай Volkswagen ID.71 ще ни осигури допълнителен попътен вятър на всички основни пазари и ще продължим да се стремим към изпълнението на нашата амбициозна цел – до края на годината BEV да формират дял от около 10% в общия обем на доставените до крайни клиенти автомобили в световен мащаб.“

    През първото тримесечие на 2023 година Volkswagen Group продължи успешно своя преход към електрическа мобилност. В периода от началото на годината до края на месец март доставките до крайни клиенти на изцяло електрически превозни средства с батерии (BEV) бележат увеличение от 42% в сравнение със същия период на предходната година, в който продажбите бяха по-сериозно засегнати от проблемите с веригата за доставки. Обемът на продажбите за периода достигна общо 141 000 BEV електромобила срещу 99 200 през първото тримесечие на 2022 година. BEV моделите формираха и 6,9% от общия обем на доставките до крайни клиенти през първото тримесечие, което също е значителен ръст на фона на дела 5,2% през първите три месеца на миналата година. Пазарът в Европа се открои като основен двигател на ръста в продажбите, отбелязвайки нарастване с 68% до общ обем от 98 300 автомобила. Обемът на направените до момента предварителни поръчки на BEV в Западна Европа също запазва високото си равнище с над 260 000 електромобили.

    Около 70% от обема на продажбите на BEV на Volkswagen Group е реализиран на „домашните” пазари в Европа. Вторият по големина по отношение на BEV пазар за групата в периода беше Китай с обем на доставките от 21 500 електромобила (15% дял от общите продажби на пазара). Продажбите на пазара в САЩ възлязоха на 15 700 BEV (11% от общите продажби), регистрирайки почти двукратен ръст в сравнение с предходния период.

    До края на март марката Volkswagen Леки автомобили е направила доставки до крайни клиенти на 70 000 електромобила, формирайки около половината от обема на BEV продажбите на Volkswagen Group, а Volkswagen Лекотоварни автомобили достига 5 500 продадени BEV модела (4% дял).

    Най-успешните в продажбите BEV модели през първото тримесечие на 2023 година бяха:

    •     Volkswagen ID.4/ID.5            41 900 бройки
    •     Volkswagen ID.3            23 600 бройки

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт