728 x 90

Кратка история на VW Tiguan – най-продаваният SUV в Европа

През миналата година от поточните линии на един от четирите завода на марката, произвеждащи модела в световен мащаб е слизал по един чисто нов Tiguan средно на всеки 35 секунди, а общият производствен обем на бестселъра достига 911 000 бройки. Тези забележителни темпове на производство са отражение и на бързото развитие на продуктовата гама на

През миналата година от поточните линии на един от четирите завода на марката, произвеждащи модела в световен мащаб е слизал по един чисто нов Tiguan средно на всеки 35 секунди, а общият производствен обем на бестселъра достига 911 000 бройки. Тези забележителни темпове на производство са отражение и на бързото развитие на продуктовата гама на модела. Световната премиера на първото поколение на SUV модела бе отбелязана на Международното автомобилно изложение IAA във Франкфурт през 2007 година, а малко по-късно през същата година на пазара излезе първият Tiguan – първоначално със система за двойно предаване 4MOTION. От този момент нататък дебютантът отбеляза забележителен възход.

През 2008 година марката Volkswagen произведе над 150 000 екземпляра Tiguan, които вече се предлагаха и във вариант с предно предаване. В Германия моделът се изкачи до позицията на най-успешния SUV модел на пазара още при пазарния си дебют, а търсенето на новия модел беше извънредно впечатляващо от самото начало и в световен мащаб. Този успех несъмнено се дължи на факта, че революционният Tiguan на Volkswagen успя да преформулира границите между SUV моделите и леките автомобили благодарение на своето активно поведение на пътя и техническите си характеристики. Моделът бе отличен с максималната оценка от пет звезди в краш-тестовете на Euro NCAP, което го направи търсено предложение в A-SUV сегмента от пазара в качеството му на един от най-безопасните автомобили в своя клас. Tiguan беше и първият модел на Volkswagen, задвижван изцяло и без изключение от ефективни и икономични бензинови и дизелови двигатели със система за принудително пълнене с турбокомпресор. От момента на пазарния дебют на Tiguan до пролетта на 2020 година са произведени около шест милиона екземпляра от бестселъра.

Първата генерация – обновление на първия Tiguan. През пролетта на 2011 година Volkswagen представи цялостна технологична и визуална актуализация на модела на автомобилното изложение в Женева. Към този момент производственият тираж на Tiguan вече бе достигнал 700 000 автомобила. Обновеният дизайн ориентира Tiguan по-близо до Touareg, а турбодвигателите станаха още по-икономични, не на последно място и благодарение на внедряването на системата старт/стоп. Нивото на безопасността и комфорта бяха повишение с добавяне на нови технологични решения, сред които системата за поддържане на лентата Lane Assist, усъвършенстваното автоматично управление на дългите светлини Dynamic Light Assist и функцията за електронен блокаж на диференциала XDS. Тази актуализация даде възможност на успешния SUV да продължи с нова енергия своите завоевания в световен мащаб и годишният производствен обем на Tiguan за първи път преодоля границата от 500 000 екземпляра. В периода между 2011 и края на лятото на 2015 година бяха произведени около два милиона броя от второто поколение – почти утроен обем на производството в сравнение със същия период при първото поколение.

Втората генерация – изцяло новото второ издание на Tiguan. Изложението IAA във Франкфурт през септември 2015 година се превърна в сцена за световната премиера на новото второ поколение на Tiguan. В случая ставаше дума за революция, а не за еволюция – за първи път Tiguan бе конструиран на основата на модулната платформа за модели с напречно разположени двигатели MQB (Modulare Querbaukasten) на марката Volkswagen и тази технологична архитектура промени всичко. Засиленото усещане за динамика, постигнато благодарение на скъсените надвеси на каросерията послужи за еталон по отношение на автентичния и динамичен съвременен SUV дизайн. Интериорът бе в състояние да предложи значително повече простор за пътници и багаж вследствие на удълженото междуосие, докато новите асистиращи системи като Front Assist2 с функция за автономно аварийно спиране AEB (Autonomous Emergency Braking) и автоматично аварийно спиране в градски условия CEB (City Emergency Braking) с функция за разпознаване на пешеходци оповестиха зората на нова ера в сферата на активната безопасност. Второто поколение на Tiguan дебютира на пазара през месец април 2016 година, като в същото време Volkswagen стартира глобална SUV кампания с Tiguan в главната роля.

Втората генерация в XL версия – TiguanAllspace и компания. Значимостта на гамата на Tiguan в продуктовото портфолио на марката Volkswagen нарасна отново през 2017 година с дебюта на още един вариант на Tiguan – този път XL с удължено с 110 милиметра междуосие и индивидуален дизайн на предната и задната част на каросерията. Моделът се предлага с пет и със седем места и се произвежда в мексиканския завод на Volkswagen в Пуебла, докато предназначената специално за китайския пазар версия слиза от поточните линии на SAIC Volkswagen в завода Aнтинг близо до Шанхай. На пазарите в Америка Volkswagen предлага второто поколение на Tiguan от 2017 година изключително в неговата дълга версия, докато в Европа и на много други пазари по света новият модел с дълго междуосие дебютира като Tiguan Allspace, който също се произвежда в Пуебла. На пазара в Китай SAIC Volkswagen предлага произвеждания в Шанхай негов събрат като Tiguan L. Причината за това е, че успоредно с Tiguan L, първото поколение на модела все още се предлага известно време в Китай като „Tiguan“, заменен впоследствие от новия Tharu.

NWB и LWB. За целите на вътрешнофирменото разграничение между двете версии на междуосието на второто поколение на Tiguan във Volkswagen се използват обозначенията NWB (нормално междуосие) и LWB (дълго междуосие). Въпреки че двата модела са до голяма степен идентични в техническо отношение, те се различават значително по обема на вътрешното пространство, както показва сравнението на европейските версии. Петместният Tiguan (NWB) предлага между 615 и 1 655 литра багажен обем , докато петместният Tiguan Allspace (LWB) е в състояние да предложи между 760 и 1 920 литра пространство за багаж, а при седемместната версия на Tiguan Allspace багажно отделение е с капацитет между 700 и 1755 литра. През 2018 година SAIC Volkswagen разшири гамата от задвижващи агрегати на Tiguan LWB в Китай, включвайки в нея първата plug-in хибридна задвижваща система при Tiguan L PHEV.

Четири завода в четири часови зони – няма ограничения пред Tiguan. Един на седем от произведените през 2019 година общо 6,18 милиона автомобила от марката Volkswagen, е Tiguan – за да бъдем абсолютно точни, това са 910 926 автомобила. От първата пълна година на производство до настоящия момент годишният производствен обем на Tiguan се е увеличил почти осем пъти. Първите три по значимост от гледна точка на обема на продажбите пазари за Tiguan през 2019 година бяха Китай (приблизително 255 000 автомобила), САЩ (приблизително 110 000 автомобила) и Германия (приблизително 85 000 автомобила). В момента Tiguan се произвежда в четири завода на Volkswagen, разпределени в четири часови зони, като по този начин се гарантира почти непрекъснат  денонощен процес на производство на универсалния SUV модел. Версията с нормално междуосие, както и предстоящата обновена версия, се произвежда в основния завод на Volkswagen във Волфсбург, Германия, за пазарите в Европа, Африка, Азия и Океания. Заводът в Калуга, разположен на 170 километра югозападно от Москва, произвежда Tiguan NWB за руския пазар и за съседни на Русия страни от Централна Азия. В завода в Шанхай SAIC Volkswagen произвежда Tiguan L (LWB) за китайския пазар, а в мексиканския град Пуебла се произвеждат LWB версиите на Tiguan, предназначени за пазарите в Северна и Южна Америка и (като Tiguan Allspace) – за пазарите в държави в Европа, Африка, Азия и Океания.

Нов еволюционен етап в развитието на Тiguan. Сега Volkswagen прави следващата стъпка с електрификацията, дигитализацията и свързването на новия Tiguan с глобалната информационна мрежа. Това ще подготви и ще помогне на компактния SUV да се справи с лекота с предизвикателствата на модерните времена. Всички ключови технологии на борда на обновения  бестселър правят значителна крачка напред. Volkswagen електрифицира задвижването на Tiguan с нова, най-съвременна plug-in хибридна система (със системна мощност от 180 кВт/ 245 к.с.), а за първи път в гамата на модела ще бъде включен и самостоятелен спортен вариант Tiguan R с TSI двигател с максимална мощност 235 кВт (320 к.с.). Именно за върховия, най-динамичен представител на обновената моделна палитра, експертите на Volkswagen R са разработили новата система за двойно предаване с технология за селективно управление на подавания към колелата въртящ момент. Използваната от Volkswagen технология за двойно дозиране на добавка AdBlue от двойната система за селективна каталитична редукция SCR вече гарантира, че турбодизеловите двигатели (TDI) в новия Tiguan са сред екологично най-чистите задвижващи агрегати с вътрешно горене на планетата. В допълнение към това, в обновения Tiguan е внедрено и най-новото поколение инфотейнмънт системи на основата на модулната платформа MIB3, които предоставят на водача и пътниците изцяло нова гама от онлайн базирани услуги и функции. Изцяло нова е и допълнително предлаганата озвучителна система с мощност 480 W, разработена специално за модела от специалистите в областта на висококачествената аудиотехника на Harman Kardon. Инженерите на Volkswagen са цифровизирали изцяло приборите за управление на климатичната инсталация, което вече се осъществява чрез сензорни плъзгачи и сензорни бутони. И на последно място, но не и по важност, новата матрична LED система на предните светлини IQ.LIGHT на новия Tiguan осигурява много по-високо ниво на безопасност и удобство за водача при шофиране.

 

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт