От двете страни на Океана вече в продажба са два напълно обновени офроудъра. Става дума за американския Ford Bronco и за британския Land Rover Defender. Колегите ни от канала CarWow в YouTube решиха да направят сравнение между двете машини. Важно е да уточним, че тук не става дума за директно сравнение на реалните възможности, а
От двете страни на Океана вече в продажба са два напълно обновени офроудъра. Става дума за американския Ford Bronco и за британския Land Rover Defender.
Колегите ни от канала CarWow в YouTube решиха да направят сравнение между двете машини. Важно е да уточним, че тук не става дума за директно сравнение на реалните възможности, а по-скоро за състезание на хартия.
По-долу ще ви представим сухите факти за двата модела, а във видеото можете да видите и още интересни сравнения от екипа на CarWow.
Ford Bronco
Bronco ще се предлага в три основни версии – стандартни модели с три и пет врати, както и Bronco Sport. Първите два имат ролята на директен съперник за Jeep Wrangler, докато Sport версията е по-лек офроудър базиран на Ford Escape/Kuga.
Всичко е добре подготвено за движение извън пътя – от над 1000 допълнителни офроуд карти в навигационната система до опционалните 35-инчови офроуд гуми. Освен това, с цел олекотяване, потребителите ще могат да демонтират панели от екстериора на модела, включително вратите, предните калници и решетките.
На борда откриваме много материали, които са водоустойчиви и издръжливи на износване. Такива са бутоните по централната конзола, които са гумирани. В средата на таблото е позициониран опционален 12-инчов екран с новата инфотейнмънт система на марката SYNC4.
Задвижването е поверено на два двигателя. Базов и може би най-разпространен ще бъде 2.3-литров EcoBoost, който развива максимална мощност от 270 к.с. и 420 Нм въртящ момент. Интересното е, че тук може да се заложи на 7-степенна ръчна скоростна кутия, а и има и 10-степенен автоматик.
Освен този мотор налице е и 2.7-литров V6 битурбо двигател, чиято тяга достига 310 к.с. и 542 Нм. Тук ще се предлага само 10-степенния автоматик.
Ford описва възродения си модел като автомобил с възможностите на пикапа F-Series и духа на Mustang. Стартовата цена е 29 995 долара като първите доставки са насрочени за пролетта на 2021 година.
Land Rover Defender
Една от най-големите промени, освен визуалната, е преминаването на самоносеща конструкция вместо рама шаси. Монокок шасито използва алуминиеви сплави и е било тествано на над 62 хил. теста при изминати над 1,2 млн. км.
За момента показани са две версии на джипката – 90 и 110, и двата със 291 мм пътен клиренс. Двойното предаване е Terrain Response 2 и се контролира електронно.
Засега моделът ще се предлага с традиционни бензинови и дизелови мотори, но към тях ще се присъедини и плъг-ин вариант. Наличните засега агрегати са 4-цилиндрови дизели и бензини, както и V6 бензин. Всички те работят с 8-степенна предавателна кутия. Най-мощната версия има 394 к.с., благодарение на мека хибридна система.
Моделът Defender 110 има място за до седем пътника. Ако третият ред седалки се сгъне, багажният обем е 1070 литра и нараства до почти 2400 литра при 2-местна конфигурация на кабината.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *