728 x 90

Skoda решава за евтин модел до средата на годината

    Шефовете на Skoda ще решат до средата на годината дали чешката марка ще развие вариант на платформата за компактни модели, предназначен за по-евтини автомобили за развиващи се пазари. Тази архитектура след това ще се използва от марките на VW Group в държави, където продажбите не са малки, но има потенциал за растеж, като Индия. Информацията

    Шефовете на Skoda ще решат до средата на годината дали чешката марка ще развие вариант на платформата за компактни модели, предназначен за по-евтини автомобили за развиващи се пазари. Тази архитектура след това ще се използва от марките на VW Group в държави, където продажбите не са малки, но има потенциал за растеж, като Индия.

    Информацията съобщи главният изпълнителен директор на Skoda Бернхард Майер, който обясни, че става въпрос за версия на платформата MQB A0 и първите модели, качени на нея трябва да излязат на пазара около 2021 година. Skoda и Volkswagen планират да предлагат собствен достъпен модел, позициониран като по-евтина алтернатива на продукцията им.

    Индия е ключът към решаването на този проблем за VW Group, тъй като гигантът от години не може да намери подходящия продукт, с който да пробие на местния пазар, доминиран от достъпните модели на Suzuki и Hyundai. Миналата година продажбите на леки коли в Индия нараснаха с 8,8% до 3,61 милиона коли. С това Индия се нареди на пето място сред големи пазари, точно зад Германия. За 2017 година Skoda записа 17 113 продажби в Индия, като ръстът спрямо 2016 е 31 процента.

    Първоначално плановете на Skoda бяха платформата за достъпни модели да бъде разработена съвместно с местната компания Tata Motors. Сделката обаче се провали миналата година, като чехите обясниха, че основното им притеснение е било, че ще излезе твърде скъпо, за да развие и подобри платформата на Tata AMP, за да може моделите, изградени на нея да отговарят на съвременните стандарти за нива на вредните емисии и безопасност.

    Вариантът с промени по MQB A0, която се използва при VW Polo и Skoda Fabia, най-вероятно ще излезе по-изгоден от икономическа гледна точка.

    Renault вече доказа, че може да бъде осъществен пробив на индийския пазар като лансира субкомпактния SUV Kwid през 2015 година. С негова помощ продажбите на френския гигант в Индия надхвърлиха 100 000 бройки годишно.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт