728 x 90

Ford и VW може да не се разберат за електромобилите

    Ford и Volkswagen най-вероятно няма да успеят да стигнат до споразумение за съвместна работа по създаването и развитие на електрически модели. Такова е мнението на Джим Фарли, който отговаря за глобалните пазари във Ford, а до 2017 беше шеф на Ford Европа. Двете компании обявиха миналия месец, че ще работят заедно по развитието на пикапи

    Ford и Volkswagen най-вероятно няма да успеят да стигнат до споразумение за съвместна работа по създаването и развитие на електрически модели. Такова е мнението на Джим Фарли, който отговаря за глобалните пазари във Ford, а до 2017 беше шеф на Ford Европа.

    Двете компании обявиха миналия месец, че ще работят заедно по развитието на пикапи и бусове, както и че обсъждат и други проекти. От няколко източника беше потвърдено, че един от ключовите въпроси в бъдещото сътрудничество между Ford и VW ще точно създаването и развитието на електромобили, като от американска страна беше обяснено, че това може да спести милиарди на Ford, тъй като програмата на VW е много по-напреднала.

    Но сега се оказва, че програмите на двете компании за електромобилите са доста различни и са като „ските и сноуборда”, както поясни Фарли в тв предаването Autoline Detroit. И поясни, че става въпрос и за реализирането на различни стратегии.

    От VW вече потвърдиха инвестиции в размер от над 50 милиарда долара за реализирането на над 50 електрически модела до 2025 година. Те ще се предлагат от всички марки под шапката на VW Group, включително и от Volkswagen, Porsche и Audi.

    По-голямата част от моделите ще са предназначени за развитите пазари и ще представляват масови електромобили, изградени върху модулната платформа MEB.

    „Става въпрос за коли в милионен тираж, а не за коли за милионери”, поясни Матю Рена, вицепрезидент на подразделението e-Mobility на VW Северна Америка.

    В същото време Ford беше една от компаниите, които се насочиха сравнително рано към електрификацията, но първоначално акцентът беше върху меките хибриди, plug-in хибридите и електромобилите със сравнително малък пробег. Първият електрически модел на Ford с по-голям пробег трябва да се появи през 2020 година, а в следващите 10 години марката планира да увеличи и развие гамата си електромобили.

    Тук идва и разликата с VW.

    „Във VW са се прицелили към по-евтините и масови електромобили, които трябва да заменят популярните леки коли, докато Ford залага на ванове, бусове, пикапи и спортни модели, които да положат началото на електрическата ни гама”, обясни Фарли.

    От VW все още не са коментирали коментарите на Фарли.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт