728 x 90

Платформа на Toyota за следващите GT86 и BRZ?

Следващото поколение на достъпните спортни купета Toyota GT86 и Subaru BRZ ще останат със задно предаване, но няма да бъдат изградени върху платформа на Subaru. Това обяви австралийското списание Motoring, което цитира анонимен източник от Subaru. Актуалните BRZ и GT86 използват сериозно модифицирана платформа на Subaru Impreza. Но сега Subaru вече разполага само с платформата

Следващото поколение на достъпните спортни купета Toyota GT86 и Subaru BRZ ще останат със задно предаване, но няма да бъдат изградени върху платформа на Subaru. Това обяви австралийското списание Motoring, което цитира анонимен източник от Subaru.

Актуалните BRZ и GT86 използват сериозно модифицирана платформа на Subaru Impreza. Но сега Subaru вече разполага само с платформата SGP (Subaru Global Platform), която просто не може да бъде променена, за да се използва при автомобил със задно предаване. В същото време в двете компании никога не са обсъждали възможността BRZ и GT86 да се предлагат със задвижване 4х4.

Което означава, че двата модели-близнаци ще трябва да запазят сегашната си остаряла платформа или да мигрират към архитектурата TNGA на Toyota. Сега TNGA се използва при Corolla, Camry и RAV4.

От лансирането на BRZ и GT86 през 2011 година, отношението на шефовете на Toyota към спортните модели сериозно се промени.

GT86 първо се предлагаше само в Щатите като Scion FR-S, но след това получи и емблема на Toyota за останалата част на света, а после и в Щатите, тъй като марката Scion беше закрита. Освен това, Toyota създаде подразделението Gazoo Racing, което вече има сериозен принос за развитието на второто поколение на GT86. И Gazoo Racing събира под един покрив всички състезателни програми на Toyota, които стават все повече, а на върха е участието в световния рали шампионат и световния шампионат за издръжливост. И естествено, Toyota възроди Supra.

Според Motoring, концептът от 2017 година GR HV Sports (на снимките) точно предсказва какво да очакваме от новите BRZ и GT86.

Феновете на двете купета трябва да са доволни – колите няма да се променят на размери, но ще станат по-леки и най-вероятно ще имат и версия тарга.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт