728 x 90

Декоративни стикери с исторически препратки за 911 Dakar

Историята на Porsche 911 в ралитата – далеч от павираните пътища, започва преди първата победа в ралито Париж-Дакар през 1984 г. Ранните участия в Източноафриканското рали сафари през 1970-те години остават незабравим спомен. Докато стилизирането на опционалния пакет Rally Design за 911 Dakar се основава до голяма степен на печелившия автомобил от 1984 г., Porsche предлага

Историята на Porsche 911 в ралитата – далеч от павираните пътища, започва преди първата победа в ралито Париж-Дакар през 1984 г. Ранните участия в Източноафриканското рали сафари през 1970-те години остават незабравим спомен. Докато стилизирането на опционалния пакет Rally Design за 911 Dakar се основава до голяма степен на печелившия автомобил от 1984 г., Porsche предлага три ексклузивни комплекта стикери за 911 Dakar, които възвръщат стила на участниците в Източноафриканското рали сафари през 1971, 1974 и 1978 г.

Рали 1971: пето място за полския отбор 911

Това събитие отвежда участниците на повече от 5000 км през саваната, пустинните храсталаци и планините на Кения и се счита за едно от най-тежките ралита въобще. Porsche поема предизвикателството за първи път със заводски отбор през 1971 г. Отвън модифицираните модели 911 S са разпознаваеми само по простите черни стикери на капака, предните калници и вратите. Комплектът стикери Rallye 1971 за 911 Dakar възвръща този дизайн и добавя състезателния номер 19, който принадлежи на най-успешния 911 в това рали – автомобилът, завършил пети през 1971 г., управляван от полските пилоти Собеслав Засада и Мариан Биен. Комплектът стикери от Porsche Tequipment сепредлага за 4165 евро.

Рали 1974: Бьорн Валдегорд влиза в надпреварата

Източноафриканското рали сафари включва невероятно дълги етапи – през 1974 г. състезанието е разделено на три части от 1450 до 2019 километра, които отборите трябва да изминат само за пет дни. От 99-те автомобила, които влизат в състезанието, само 16 достигат финалната линия. Шведският рали шампион Бьорн Валдегорд, който вече два пъти е печелил рали Монте Карло с Porsche, дълго време държи лидерската позиция заедно с втория пилот Ханс Торзелиус с 911 Carrera 2.7 RS и започва третата част с 36-минутна разлика спрямо втория в състезанието. Повреден носач обаче му коства 72 минути и в крайна сметка Валдегорд завършва втори. За стикерите на основния спонсор са характерни сините ленти, които преминават по линиите на раменете на иначе белия автомобил. Настоящият комплект стикери възприема тази тема, но с по-тесни ленти и допълнена с логото на Porsche в долната част на вратите. Комплектът стикери Rallye 1974 се предлага за 4165 евро.

Прочети още:
Alpine A110 R Fernando Alonso Edition: С дъх на състезателни успехи

Рали 1978: легендарният състезателен дизайн

Бьорн Валдегорд не е приключил. С един от двата автомобила 911 SC Group 4, специално конструирани за целта, шведът прави още един опит в Кения и бързо показва на конкуренцията, че е готов за победа. В крайна сметка обаче Източноафриканското рали сафари отново се оказва коварно: носач, амортисьор, задвижващ вал – автомобилът Porsche на Валдегорд претърпява твърде много щети, в някои случаи далеч от възможността за оказване на помощ. Бързият швед трябва да се задоволи с четвъртото място, докато южноафриканското дуо на Вик Престън младши и Джон Лайл заема второ място. Стикерите на спонсора се състоят от вълнообразни повърхности в оранжево и светло и тъмно сиво, познати по целия свят благодарение на дейността на отбора Martini Racing Team, основан през 1958 г. И отново дизайнерите на Porsche с уважение интерпретират историческите стикери. Състезателният номер 14 на вратите е номерът на заелия второто място Вик Престън младши. Комплектът стикери Rallyе 1978 се предлага за 5950 евро. Всички комплекти стикери могат да бъдат поръчани франко завода чрез Porsche Exclusive Manufaktur. Комплектите стикери Rallye 1971 и Rallye 1974 могат да бъдат поръчани и по-късно чрез Porsche Tequipment в Porsche Центровете.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget