728 x 90

Milivié 1: Страхотен restomod на старата „костенурка“ с цена от 570 000 евро

Фирмата Milivié е стартъп от Лайпциг, а първият й проект изглежда много обещаващо. Компанията Milivié GmbH е регистрирана в началото на миналата година, а седалището й е в германския град Лайпциг. Идеята за създаването на фирмата е на Йонатан Енглер, който е инженер и влага огромна страст в това да вдъхва нов живот на класически


Фирмата Milivié е стартъп от Лайпциг, а първият й проект изглежда много обещаващо.

Компанията Milivié GmbH е регистрирана в началото на миналата година, а седалището й е в германския град Лайпциг. Идеята за създаването на фирмата е на Йонатан Енглер, който е инженер и влага огромна страст в това да вдъхва нов живот на класически автомобилни образци. Идеята на Енглер е да придава на класиките нов и напълно различен живот – превръщайки ги в нещо не по-малко вълнуващо от оригинала.

Първият проект е с меко казано самоуверената начална цена от 570 000 евро, като е важно да обърнем внимание, че тук не става дума за суперспортен автомобил или някакъв друг вид супермашина, а за restomod на основата на произведената в тираж над 21,5 милиона „костенурка“ на Volkswagen, чието производство продължи до 2003 година в Мексико.

В рамките на проекта е използвана базата на VW 1303, но промените по каросерията и ходовата част са много сериозни. Дизайнът на каросерията например е интересна смесица от силуета на оригинала и редица модерни детайли, които създават асоциации с Porsche. Редица детайли са оригинални – рамките на прозорците, капачката на резервоара, дръжките на вратите, антената, огледалата, дръжките на вратите и хромовата украса. С цел по-добра аеродинамика и подобряване на безопасността на пешеходците предният капак е напълно нов и е изтеглен с осем сантиметра напред. Челното стъкло също е ново.

Интериорът е напълно нов – таблото се състои от два 12,3-инчови екрана, обединени в общ панел от пианолак. Класически бутони и превключватели почти липсват. Добрата новина за носталгиците е, че е предвиден режим на дигиталните уреди, в който те придобиват изгледа на класическите прибори на „костенурката“.

В задната част на автомобила Milivié монтират Typ-1 боксерен двигател с кубатура 2,28 литра с магнезиево-алуминиев блок. Агрегатът разполага с два карбуратора Weber, модифициран колянов вал и електронно запалване. Изработанета от неръждаема стомана спортна изпускателна система има титанов изпускателен колектор и две централно разположени 64-милиметрови ауспухови тръби и е дело на шведски доставчик. Резервоарът за гориво е с вместимост 56 литра.

Tiptronic трансмисията е заимствана Porsche 964 Carrera 2 и е известна под означението „ZF 4HP22HL“. Milivié са модифицирали сериозно трансмисията, за да прилегне добре на характера на четирицилиндровия боксер, и са инсталирали нов софтуер, позволяващ наличието на режими Drive, Sports и Manual. При ръчен режим на превключване водачът сменя предавките от ръчно изработени карбонови планки, чиято форма е специално напасната спрямо ръцете на всеки клиент на марката.

Производството се предвижда да бъде в лимитирана серия от 22 бройки, като възможностите за персонализация спрямо желанията на всеки от купувачите са почти безгранични. Очаква се автомобилите да бъдат доставени на своите притежатели между 2023 и 2025 година. Началната цена е 570 000 евро, неща като парктроник, автоматични чистачки и т.н. се доплащат.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт