728 x 90

Асоциацията на автомобилните производители празнува 30-годишнина

    На иновационна конференция в София двама министри, народни представители, институции и партньори споделиха визията си за развитието на мобилността в България Трийсетгодишният юбилей на Асоциацията на автомобилните производители (ААП) съвпада с ключов момент от развитието на бранша. Европа има недвусмислената амбиция да се превърне във въглеродно неутрален континент до 2055 г. Поставените цели в плана

    На иновационна конференция в София двама министри, народни представители, институции и партньори споделиха визията си за развитието на мобилността в България

    Трийсетгодишният юбилей на Асоциацията на автомобилните производители (ААП) съвпада с ключов момент от развитието на бранша. Европа има недвусмислената амбиция да се превърне във въглеродно неутрален континент до 2055 г. Поставените цели в плана “Fit to 55” вече имат влияние в света на бизнеса, автомобилното производство, финансовата сфера, регулациите и потребителското поведение на ежедневна база. „България няма как да остане встрани от този процес и колкото по-рано предприемем нужните стъпки за промяна, толкова по-лесен, ефективен и ефикасен ще е преходът за страната ни“, каза председателят на ААП Александър Костадинов.

    В присъствието на министъра на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков и министъра на електронното управление Александър Йоловски беше открита конференцията на ААП под надслов: „Предизвикателства пред устойчивата мобилност – отключване потенциала на България“. Събитието привлече участници от целия регион на Балканите, водещи автомобилни производители, визионери и иноватори от България и Европа, представители на европейските и българските институции, които формират политиките и регулациите в сектора.

    „Устойчивата мобилност не е само декарбонизация, но и намалени нива на азотни окиси, фини прахови частици, подобрена сигурност и ефективност, защита на правата на потребителите. Всички ние се нуждаем на първо място от дръзка визия и план за постигане на целите за 0 убити в автомобилни катастрофи по пътищата, чист въздух, екологичен транспорт, системи за активна и пасивна безопасност, дигитална регистрацията и управление на личната мобилност“, подчерта Александър Костадинов.

    Министерството на транспорта има ясна визия за развитието на сектора и конкретни мерки за подпомагане на устойчивата мобилност. Сред тях министър Георги Гвоздейков открои активното управление и обновяване на автопарка, създаването на единен регистър за автомобилите в страната, повишаване на контрола на техническите прегледи и др.
    Има ясна и единна воля между законодателната, изпълнителната власт и най-голямата неправителствена организация – ААП, за създаването на единен регистър с данни за всички регистрирани автомобили, техните технически спецификации, актуално техническо-експлоатационно състояние и история. В регистъра ще бъдат записвани и водени всички данни, събрани при годишните технически прегледи. Това ще изключи възможността за манипулиране на тахометрите на автомобилите и ще помогне да се преодолее всеобщият проблем в България за неточно обявяване на стойностите на километража. Подкрепа за такъв регистър изрази и министърът на електронното управление Александър Йоловски.

    Прочети още:
    В Париж ще искат 18 евро на час за паркиране на автомобил над 1,6 тона

    Според председателя на Комисията по транспорт в Народното събрание Халил Летифов е необходимо да се положат целенасочени усилия за регулиране на дейността на сервизите и на вносителите на употребявани автомобили, за да се гарантира безопасността на автопарка в България. Г-н Летифов заяви своята готовност да съдейства в процеса на разработване и приемане на нужните законодателни промени.

    Зам.-министърът на иновациите и растежа Мартин Гиков представи мерките в обсъждания Закон за електрическата мобилност. От октомври тази година през Закона за обществените поръчки, вече е дадена възможност за стимулиране на купуването на електрически автомобили. Обсъждат се допълнителни стимули – чрез прилагането на нулеви емисионни зони в градовете, разширяване на политиката за субсидиране, данъчни облекчения и други.

    ААП представлява 63 световни производители с годишен обем на продукцията над 10 милиона превозни средства и годишен оборот в размер на трилион долара. През периода на съществуване на ААП членовете ѝ са изградили над 500 изложбени и сервизни центъра, реализирали са инвестиции на обща стойност близо 3 милиарда лева и към 2022 година осигуряват препитание на над 10 000 български семейства. Платените преки и непреки данъци от дейността на членовете се оценяват на близо 7 милиарда лева, което нарежда автомобилната индустрия сред големите данъкоплатци в България.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт