728 x 90

Шефът на марката VW Томас Шефер обяви курс към икономии

    Volkswagen Group се готви да реорганизира марката VW. Шефът на марката Томас Шефер не пести ясните си думи за критичната ситуация. Наскоро плановете за пакета от икономии в размер на десет милиарда евро придобиха по-конкретни очертания. „Ние сме твърде бавни, твърде мудни, твърде сложни – това не е жизнеспособно“, заяви преди няколко дни главният изпълнителен

    Volkswagen Group се готви да реорганизира марката VW. Шефът на марката Томас Шефер не пести ясните си думи за критичната ситуация. Наскоро плановете за пакета от икономии в размер на десет милиарда евро придобиха по-конкретни очертания.

    „Ние сме твърде бавни, твърде мудни, твърде сложни – това не е жизнеспособно“, заяви преди няколко дни главният изпълнителен директор на VW Passenger Cars Томас Шефер във вътрешен подкаст с главния директор по човешките ресурси Гунар Килиан (според Handelsblatt). Сега шефът на марката очевидно е продължил да говори в същия дух по време на общото събрание на профсъюзни активисти във Волфсбург. „С много от настоящите ни структури, процеси и високи разходи вече не сме конкурентоспособни като марка VW“, е казал Шефер на събранието според вестник Bild. Налагало се марката „да се заеме с критичните въпроси, включително и по отношение на персонала“.

    На тази и следващите снимки показваме студията ID.2all, даваща представа за бъдещия малък електрически модел на VW, който се очаква да струва по-малко от 25 000 евро. Основните данни: 226 к.с., задвижване на предните колела и пробег от 450 км (WLTP).


    Ще бъдат съкратени до 6000 работни места

    По този начин ръководителят на марката VW потвърди това, което наскоро съобщи Handelsblatt, позовавайки се на източници в концерна. За разлика от предишните програми за икономии разходите и броят на служителите ще бъдат трайно намалени. Растящите разходи за суровини и високите лихвени проценти са оскъпили автомобилите, като в същото време се води агресивна ценова война. Времената на стабилен растеж и бурно развитие на бизнеса в Китай са отминали. Ето защо обявеният пакет от мерки за икономии има за цел да увеличи икономическия резултат с десет милиарда евро през следващите три години.

    За да може да се финансират инвестициите в нови модели и технологии, оперативният марж на основната марка трябва да се увеличи от 3,4% на поне 6,5%. Част от необходимия за това пакет от мерки за икономии трябва да бъде намаляване на разходите за персонал в администрацията на Volkswagen AG с 20 процента до 2026 г. За тази цел 4000 до 6000 служители трябва да напуснат компанията, за предпочитане чрез частично пенсиониране. Ако тази мярка не е достатъчна, ще има програма за доброволни съкращения, било казано още на събранието. За разлика от предишни програми броят на работните места ще бъде трайно намален. 

    Прочети още:
    В Париж ще искат 18 евро на час за паркиране на автомобил над 1,6 тона

    По-евтини закупки, намаляване на производството

    Според вестник Handelsblatt над четири милиарда евро ще бъдат набавени отвън чрез продажби и увеличение на цените. Планът е директните продажби на електрически модели и модели с вътрешно горене да се поемат с т.нар. агентски модел. Покупките на суровини и компоненти трябва да допринесат с 600 млн. евро за постигането на целта от десет милиарда евро. Освен това производственият капацитет на заводите в групата на масовите марки VW, Skoda, Seat и VW Commercial Vehicles трябва да бъде намален до 80 процента от сегашния. Закриването на заводи не е изключено, но все още не стои на дневен ред.

    Програмата за икономии всъщност трябвало да е готова до октомври. Първите ключови точки е следвало да бъдат договорени със Съвета на работниците до края на ноември или началото на декември. Вътрешни източници обаче са заявили пред Handelsblatt, че преговорите вероятно ще се проточат и през следващата година. 

    VW не е икономически стабилен

    Шефът на марката Томас Шефер обяви тези планове в писмо до работниците още през май 2023 г. В писмото се казваше: „Признаваме, че нашата марка все още не е в достатъчно стабилна финансова позиция“. И по-нататък: „Volkswagen е суперсилна глобална марка – с велика история, милиони верни фенове, легендарни продукти и невероятно количество технически опит“, твърди Шефер. „Нашата цел е да накараме марката да заблести отново.“

    Снимки: Volkswagen
    Източник: ams.bg

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт