Matra Rancho беше кросоувър с предно предаване before it was cool

В известен смисъл първото поколение Land Rover Discovery е вдъхновено на външен вид именно от Matra Rancho.

В миналото френската автомобилна индустрия можеше да се похвали с доста повече марки, отколкото днес. Matra и Simca имаха доста успешни разработки, а двете компании се кооперираха при създаването на Matra Rancho – може би първият масов кросоувър.

Rancho беше пуснат през 1977 г. и се превърна в популярен модел, но това не облекчи по-големите проблеми в Chrysler Europe, компанията-майка на Simca. Chrysler продаде европейския си бизнес на PSA през 1978 г., който след това беше преименуван на Talbot през 1979 г. Matra Simca Rancho стана Talbot Matra Rancho, а производството продължи до 1984 г. Общо продадени са 57 792 автомобила.

Подобно на модерните кросоувър автомобили, Matra Rancho се базира на лека кола. В случая това е Simca 1100 като са използвани предната структура на купето на модела и окачването. Останалата част от купето е направена от Matra от фибростъкло и полиестер. По-късно тази технология ще бъде използвана в Renault Espace, първият в Европа MPV, който е произведен отново от Matra.

Увеличен е и просветът. За разлика от повечето офроудъри по онова време, Matra Rancho не е оборудван със задвижване на всички колела, запазвайки предното предаване на 1100. Други елементи, непроменени от 1100, включват таблото и предните седалки. Джипката се задвижва от 1.4-литров двигател с четири цилиндъра и мощност от 80 к.с.

Много интересна характеристика на дизайна е повдигнатият покрив над задните седалки. От една страна това създава огромно пространство за пътниците на втория ред седалки, а от друга придава „по-мъжкарски“ вид на джипката. В известен смисъл първото поколение Land Rover Discovery е вдъхновено на външен вид именно от Matra Rancho.

Друг интересен детайл е, че купето разполага само с три врати въпреки просторния си интериор. Опционално е съществувал и трети ред седалки, до който се е влизало през багажника. Задглавниците на втория и третия ред седалки са споделени.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *