728 x 90

Maserati Grecale дебютира с V6 мотор (530 к.с.) от суперколата MC20

Новият SUV на легендарната италианска марка Maserati трябваше да отпразнува премиерата си на 21 ноември миналата година, но поради форсмажорни обстоятелства, свързани предимно с доставката на компоненти за производството му, премиерата се състоя едва днес. Автомобилът е базиран на платформата Giorgio, на която е изградена и Alfa Rpmes Stelvio. Моделът е дълъг 4,86 метра, широк

Новият SUV на легендарната италианска марка Maserati трябваше да отпразнува премиерата си на 21 ноември миналата година, но поради форсмажорни обстоятелства, свързани предимно с доставката на компоненти за производството му, премиерата се състоя едва днес. Автомобилът е базиран на платформата Giorgio, на която е изградена и Alfa Rpmes Stelvio.

Моделът е дълъг 4,86 метра, широк до 1,98 метра без огледалата (за върховото изпълнение Trofeo), висок е 1,66 метра и има 2,90 метра междуосно разстояние. Багажникът има номинален обем 570 литра при стандартните изпълнения и 535 литра при хибридния вариант. Според модификацията, теглото е между 1,9 и малко над два тона. Между базовия GT и върховия Trofeo ще има и трети вариант, наречен Modena.

Базовият модел Grecale GT ще се задвижва от двулитров бензинов турбоагрегат с 300 конски сили. Колелата могат да бъдат с диаметър 19, 20 или 21 цола, адаптивните амортисьори и пневматичното окачване са опция, същото важи за механичния самоблокиращ диференциал на задния мост. При Modena адаптивните амортисьори са серийни, а мощността е покачена до 330 к.с. При този вариант повечето хромирани акценти по каросерията са решени в черно.

Флагманът на моделното семейство Trofeo се задвижва от 2,9-литровия Nettuno V6 с два турбокомпресора (познат и от МС20) с 530 конски сили и 620 нютонметра и има сериен електронен блокаж на задния диференциал. Време за спринта от място до сто километра в час е 3,8 секунди, максималната скорост е 285 километра в час. При него серийно се открояват редица карбонови детайли. Всички версии могат да се похвалят с изискан интериор, който изобилства от фина естествена кожа. В средата на таблото има и класическия за марката аналогов часовник.

Ще има и изцяло електрическа версия, чието име е Folgore (светкавица). Въпросният модел ще има запазено за него специално лаково покритие с меден цвят, а за задвижването се знае само, че батерията е с капацитет 105 кВтч, а максималният въртящ момент ще е около 800 Нм. Двойното предаване ще е стандарто за всички изпълнения на модела.

Пазарният старт е обявен за „втората половина на 2022 година“, без повече подробности, а цените трябва да започват от сума, доста по-ниска от тази на базовия вариант на по-големия Levante, тоест под 170 000 лева. Върховият модел Trofeo обаче почти със сигурност ще надхвърля границата от 200 000 лева.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт