728 x 90

Странната автомобилна колекция на Марадона

Страстта на Марадона към колите започва още на млади години. Първият личен автомобил на футболиста е Porsche 924.

След прекаран инфаркт, на 60-годишна възраст от този свят си отиде Диего Армандо Марадона. Легендарният аржентиски футболист е една от най-ярките фигури в историята на световния футбол, като през годините печели сърцата на милиона по света с уникалната си игра.

Извън терена Марадона води бурен живот, като общо има признати две дъщери от брака си и три извънбрачни деца от други три жени (два сина и една дъщеря). През годините работи в различни страни по света, където се устройва в големи къщи и купува доста коли.

Страстта на Марадона към колите започва още на млади години. Първият личен автомобил на футболиста е Porsche 924, което той купува, когато е на едва 19 години. Машината е втора ръка, но раздялата с нея идва след само след две години, тъй като Марадона се мести от Аржентина в Испания.

Колата не е нещо наистина особено – още повече за футболист от световна класа. Все пак, фактът, че тя е преминала през неговите ръце й слага цена от половин милион долара десетилетия по-късно, когато един от следващите й собственици се опитва да я продаде. Неуспешно, обаче.

Когато отива в Барселона през 1982 година, Марадона е все още доста млад и не чак толкова познат в Европа. В Испания Диего първоначално няма възможност да си позволи скъп или луксозен автомобил и затова се спира на чисто нов FIAT 128.

След като финансовото му състояние се подобрява значително, Марадона сменя няколко коли, повечето от които купува чисто нови. Между тях са Renault Fuego, спортен Ford Sierra XR4 и дори MINI Cooper.

През 1987 година, вече част от Наполи и световноизвестен атакуващ полузащитник, Марадона си позволява първата си истинска суперкола. Тук историята е доста любопитна.

Марадона иска Ferrari Testarossa, но задължително в черен цвят. Моделът се предлага само в червено, но след много преговори футболистът успява да си осигури спортната кола в цвят Glasurit Nero Metallic. Така това се превръща в едва втората Testarossa в черно след тази на Силвестър Сталоун.

Скоро след това Марадона се оглежда и в абсолютната класика Ferrari F40. Когато преглежда колата от близо обаче, Марадона не харесва липсата на какъвто и да е комфорт в интериора – впечатление му правят отсъствието на радио и дръжки на вратите. Накрая се отказва.

Когато отново се завръща в Аржентина, малко след като не му позволяват да играе на Световното Първенство в САЩ през 1994 година, Марадона прибягва до може би най-странното превозно средство.

За да избегне журналистите и техните снимки, Марадона започва да използва влекач Scania 113H, с който се явява на тренировки. Често го сменя с всевъзможни други коли, за да избегне вниманието на медиите. Високата позиция на стоене и скритата кабина на камиона обаче му вдъхват най-много сигурност.

Когато работи в Дубай, Марадона получава като подарък различни много скъпи вещи. Тогава си позволява два нови автомобила – Rolls-Royce Phantom и BMW i8, но те могат да се окачествят като относително нормални за футболна звезда.

Последното работно място на Марадона извън Аржентина е… Беларус. През 2018 година той става почетен президент на местния Динамо Брест, а като подарък получава умопомрачителната джипка Overcomer Hunta. Машината е предвидена като амфибия, а Марадона се появява няколко пъти с нея пред феновете на отбора.

Немалка част от тези автомобили все още са собственост на Марадона преди смъртта му. Макар и да оставя относително малко финанси като наследство на своите осем деца, няколкото къщи в Аржентина и въпросните коли представляват сериозно богатство, което ще бъде разпределено между наследниците му.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт