728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

Откриха дефекти в ремонтирания участък на магистрала Тракия

Съвсем наскоро завършилият ремонт на отсечка от магистрала Тракия между Чирпан и Стара Загора изглежда отново не отговаря на всички изисквания за сигурност и безопасност. Поне така твърди организацията Европейски център за транспортни политики, която е направила свое проучване на пътната маркировка в отсечката. Ето какво казват специалистите от ЕЦТП (публикуваме становището им без редакторска

Съвсем наскоро завършилият ремонт на отсечка от магистрала Тракия между Чирпан и Стара Загора изглежда отново не отговаря на всички изисквания за сигурност и безопасност. Поне така твърди организацията Европейски център за транспортни политики, която е направила свое проучване на пътната маркировка в отсечката.

Ето какво казват специалистите от ЕЦТП (публикуваме становището им без редакторска намеса):

„ЕЦТП извърши проверка в ремонтирания участък от автомагистрала „Тракия“ между Чирпан и Стара Загора, който беше пуснат в експлоатация на 16 юли. Беше констатирано, че пътната маркировка не отговаря на минималните изисквания за светлоотразителност. При изследване с рефлектометър се установи, че за нощна видимост коефициентът RL е 262 миликандела при изискване от минимум 300 миникандела.

Беше установено също така, че разделителните линии между платната са изпълнени с шумна маркировка, въпреки че в наредба №2 за сигнализиране на пътищата, член 20А, изрично е посочено, че само крайните линии може да са изпълнени с шумна маркировка. По време на визуалния оглед на експертите направи впечатление, че на някои места износващото покритие е с дебелина около 1 см при минимално изискване между 4 и 6 см.

Припомняме, че в последните месеци ЕЦТП нееднократно настояваше маркировката в участъка от 160 км до Чирпан да се подмени, тъй като не отговаря на изискванията. Това не се е случило и до момента. Негодната маркировка между 160 км и Чирпан и тази между пуснатия в петък участък между Чирпан и Стара Загора е изпълнена от една и съща машина, защото много ясно се виждат специфични формации по самата маркировка. И може би това отговаря на въпроса за покриването на минималните нормативни изисквания.

Прочети още:
Магистрала Хемус до 2024 г. - само 50 км ще са готови, план за остатъка няма

ЕЦТП настоява маркировката и в двата посочени участъка да бъде подменена с такава, която отговаря на изискванията.“

Все още предстои изпълнителят на проекта да отговори на анализа от ЕЦТП.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *