План за строежа на само още 51 километра от магистрала Хемус до 2024 година съществува на този етап. Това стана ясно от регионалния министър Виолета Комитова и шефа на държавния строителен контрол арх. Влади Калинов, цитирани от Дневник. Пред останалите участъци съществуват различни пречки, които възпрепятстват стартирането на работа. На лотове 4, 5 и 6
План за строежа на само още 51 километра от магистрала Хемус до 2024 година съществува на този етап. Това стана ясно от регионалния министър Виолета Комитова и шефа на държавния строителен контрол арх. Влади Калинов, цитирани от Дневник.
Пред останалите участъци съществуват различни пречки, които възпрепятстват стартирането на работа. На лотове 4, 5 и 6 има незаконни строителства, а 7, 8 и 9 дори нямат официално уточнено трасе.
„Копано е в неотчуждени имоти от анонимен строител, защо собствениците не реагират? Това са много странни обстоятелства. Насипите са без установено качество, защото няма официален строител. Най-важното на един път е основата, затова често се сблъскваме с ремонт на ремонта. Няма съставени актове от строителството и като се набразди асфалтът впоследствие, няма от кого да се търси отговорност“, коментира Комитова.
Ето какво остава да бъде довършено от магистрала Хемус:
Участък 1 (15.26 км) – започва от Боаза, където ще приключва изграждащата се в момента отсечка, и ще е до пресичането с път III-307 Луковит – Угърчин, включително пътен възел „Дерманци“.
Участък 2 (19.2 км) – от края на пътен възел „Дерманци“ – при пресичане с път III-307 Луковит – Угърчин, до връзката с път III-3005 Радювене – Катунец, включително пътен възел „Каленик“.
Участък 3 (17.08 км) – започва от края на пътен възел „Каленик“ при пресичането с път III-3005 Радовене – Катунец до връзката с път II-35 Плевен – Ловеч, включително и пътен възел „Плевен“.
Участък 4 (26.8 км) – от края на пътен възел „Плевен“ при пресичане с път II-35 Плевен – Ловеч до път III-301 Летница – Ловеч, включително пътен възел „Летница“.
Участък 5 (23.2 км) – от края на пътен възел „Летница“ при пресичането с път III-301 до път III-303 Бутово – Павликени, включително и пътния възел.
Участък 6 (32.6 км) – от края на пътния възел на път III-303 Павликени – Левски до път 1-5 Русе – Велико Търново, включително и пътния възел.
Тези шест участъка трябва да се изградят от „Автомагистрали“ АД с 1.3 млрд. лева
Участък 7 (43.6 км) – след пресичането на път I-5 Русе – Велико Търново до км 265 при пресичането с път II-51 Бяла – Търговище.
Участък 8 (33.5 км) – след пресичането с път II-51 Бяла – Търговище и е до връзката с път II-49 Търговище – Разград.
Участък 9 (11.9 км) – участъкът е от пресичането с път II-49 и до изграждащия се в момента участък Белокопитово – Буховци, при пресичането на път I-4 с път III-5102.
Планираният бюджет за тези участъци е 1.38 млрд. лева. Повече можете да видите на този линк.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *