728 x 90

Магистрала Хемус до 2024 г. – само 50 км ще са готови, план за остатъка няма

План за строежа на само още 51 километра от магистрала Хемус до 2024 година съществува на този етап. Това стана ясно от регионалния министър Виолета Комитова и шефа на държавния строителен контрол арх. Влади Калинов, цитирани от Дневник. Пред останалите участъци съществуват различни пречки, които възпрепятстват стартирането на работа. На лотове 4, 5 и 6

План за строежа на само още 51 километра от магистрала Хемус до 2024 година съществува на този етап. Това стана ясно от регионалния министър Виолета Комитова и шефа на държавния строителен контрол арх. Влади Калинов, цитирани от Дневник.

Пред останалите участъци съществуват различни пречки, които възпрепятстват стартирането на работа. На лотове 4, 5 и 6 има незаконни строителства, а 7, 8 и 9 дори нямат официално уточнено трасе.

„Копано е в неотчуждени имоти от анонимен строител, защо собствениците не реагират? Това са много странни обстоятелства. Насипите са без установено качество, защото няма официален строител. Най-важното на един път е основата, затова често се сблъскваме с ремонт на ремонта. Няма съставени актове от строителството и като се набразди асфалтът впоследствие, няма от кого да се търси отговорност“, коментира Комитова.

Ето какво остава да бъде довършено от магистрала Хемус:

Участък 1 (15.26 км) – започва от Боаза, където ще приключва изграждащата се в момента отсечка, и ще е до пресичането с път III-307 Луковит – Угърчин, включително пътен възел „Дерманци“.

Участък 2 (19.2 км) – от края на пътен възел „Дерманци“ – при пресичане с път III-307 Луковит – Угърчин, до връзката с път III-3005 Радювене – Катунец, включително пътен възел „Каленик“.

Участък 3 (17.08 км) – започва от края на пътен възел „Каленик“ при пресичането с път III-3005 Радовене – Катунец до връзката с път II-35 Плевен – Ловеч, включително и пътен възел „Плевен“.

Участък 4 (26.8 км) – от края на пътен възел „Плевен“ при пресичане с път II-35 Плевен – Ловеч до път III-301 Летница – Ловеч, включително пътен възел „Летница“.

Участък 5 (23.2 км) – от края на пътен възел „Летница“ при пресичането с път III-301 до път III-303 Бутово – Павликени, включително и пътния възел.

Участък 6 (32.6 км) – от края на пътния възел на път III-303 Павликени – Левски до път 1-5 Русе – Велико Търново, включително и пътния възел.
Тези шест участъка трябва да се изградят от „Автомагистрали“ АД с 1.3 млрд. лева

Участък 7 (43.6 км) – след пресичането на път I-5 Русе – Велико Търново до км 265 при пресичането с път II-51 Бяла – Търговище.

Участък 8 (33.5 км) – след пресичането с път II-51 Бяла – Търговище и е до връзката с път II-49 Търговище – Разград.

Участък 9 (11.9 км) – участъкът е от пресичането с път II-49 и до изграждащия се в момента участък Белокопитово – Буховци, при пресичането на път I-4 с път III-5102.

Планираният бюджет за тези участъци е 1.38 млрд. лева. Повече можете да видите на този линк.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт