728 x 90

Продават Lotus Omega – 377 к.с., 95 000 километра, 85 000 евро

Впечаляващият Lotus Omega все още е наличен при холандския дилър „Premium Classics“ и има плакет, който удостоворява, че става въпрос за автомобил номер 423 от общо 907 произведени бройки. Черният седан има пробег от едва 95 000 километра и се намира в образцово състояние. При пробег от около 65 000 двигателят е подменен с нов,

Впечаляващият Lotus Omega все още е наличен при холандския дилър „Premium Classics“ и има плакет, който удостоворява, че става въпрос за автомобил номер 423 от общо 907 произведени бройки. Черният седан има пробег от едва 95 000 километра и се намира в образцово състояние. При пробег от около 65 000 двигателят е подменен с нов, а черният кожен салон е поддържан идеално от двамата досегашни швейцарски собственици. Цената, обявена от холандския търговец, е 84 950 – доста сериозна сума предвид факта, че преди около година подобен Lotus Omega смени собственика си срещу 46 400 евро.

Иначе като показатели автомобилът си го бива – той е базиран на върховата версия на Opel Omega, която се задвижва от трилитров редови шестцилиндров мотор с четири клапана на цилиндър и 204 к.с. и максимален въртящ момент 270 Нм – след намесите на Lotus работният обем е увеличен до 3,6 литра, максималната мощност достига 377 конски сили, а пикът на въртящия момент достига 557 нютонметра. Основне виновник за подобрените показатели са двата турбокомпресора Garrett T25 с охладители на сгъстения въздух, които буквално дават крила на иначе послушната Omega.

Прочети още:
Един от петте произведени Mercedes 6.0L AMG Hammer Coupé се продава на търг

5,4 секунди за спринта до сто километра в час, 17,3 секунди от нула до 200 км/ч и официална максимална скорост от 283 км/ч. Между другото, последната стойност се достига на пета от общо шестте предавки на механичната трансмисия ZF, която е заимствана от Chevrolet Corvette ZR1.

Задният спойлер и сериозно раздутите калници отличават специалната серия от стандартния модел. Интересно е обаче, че по отношение на ходовата част от Lotus не са направили много – само леко подсилване на мостовете и променени амортисьори и пружини. Джантите Ronal са във формат 8,5×17 отпред и 9,5×17 отзад, широчината на гумите е 235 и съответно 265. Спортните спирачки са дело на AP Racing, има и четириканална ABS от Bosch.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *