728 x 90

Електрическият Lotus няма да се разработва с помощ от Alpine

    Обявеният през 2022 г. Lotus EV е позициониран под Evija и напомня за Esprit. Електрическата платформа обаче в крайна сметка няма да бъде разработена съвместно с Alpine. Британският автомобилен производител Lotus явно свързва бъдещето си с електрическите автомобили, захранвани с батерии. Фирмата планира четири нови електромобила до 2026 г. – освен два SUV модела и

    Обявеният през 2022 г. Lotus EV е позициониран под Evija и напомня за Esprit. Електрическата платформа обаче в крайна сметка няма да бъде разработена съвместно с Alpine.

    Британският автомобилен производител Lotus явно свързва бъдещето си с електрическите автомобили, захранвани с батерии. Фирмата планира четири нови електромобила до 2026 г. – освен два SUV модела и едно купе ще има и нова лека електрическа спортна машина.

    През декември 2021 г. Lotus прекрати продължилото 26 години производство на спортните модели Evora, Elise и Exige. Последните екземпляри постъпиха във фирмения музей. 

    Lotus все пак не се побратими с Alpine

    Първоначално електрическият спортен автомобил трябваше да се базира на платформа, разработена съвместно с Alpine, дъщерно дружество на Renault. Двете страни бяха обявили съответна декларация за намерения през януари 2021 г. Alpine трябваше да създаде на тази основа следващия A110. Самият Lotus тогава, през октомври 2021 г., вече беше очертал първите ключови данни за новата електрическа платформа. Тази архитектура няма да поставя батерията в долната част на каросерията, а зад кабината на водача – там, където някога се е намирал двигателят с вътрешно горене. По този начин Lotus иска да осигури адекватна динамика на пътя, още повече че електрическият спортен Lotus не трябва да бъде по-тежък от Emira, задвижвана от мотор  с вътрешно горене. Според британците теглото на Emira е около 1,4 тона. През май 2023 г. двамата автомобилни производители потвърждават, че съвместният проект няма да бъде продължен. „Решихме да не продължаваме съвместната разработка на спортен автомобил за Alpine. Това е взаимно приемливо решение и ще продължим да обсъждаме други бъдещи възможности“, се казва в изявлението на Alpine.

    Платформа LEVA за спортен автомобил с един електромотор.


    Новото шаси на Lotus носи работното заглавие LEVA (Lightweight Electric Vehicle Architecture) и предлага гъвкава схема, различни междуосия и мащабируеми батерии. В двуместната конфигурация за спортния автомобил междуосието е най-малко 2470 мм. Батерията се състои от осем модула и предлага капацитет от 66,4 кВтч; задвижването се осигурява от електромотор с мощност 350 кВт (476 к.с.). При втория вариант двуместният автомобил е с междуосие от най-малко 2650 мм, батерията се състои от дванайсет модула и има капацитет 99,6 кВтч, а задвижващи са два електромотора с обща мощност 650 кВт (884 к.с.).

     Вариантът с два електромотора и по-голяма батерия е с по-дълго междуосие.


    Батерийните модули ще бъдат доставяни от експерта по батерийни клетки Britishvolt. Партньорите подписаха съответно писмо за намерения през януари 2022 г. Скицата на бъдещия електрически спортен автомобил, публикувана към него, показва силует, напомнящ легендарния Esprit. От друга страна, силно извитите, ясно изразени калници на двата моста напомнят повече за дизайнерския език на моделите Evija и Emira. Планира се спортният автомобил Lotus EV да се появи през 2026 г.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт