След години на чакане електрическият кросоувър Lotus Eletre най-накрая е тук. Според марката, значението на думата Eletre е „оживяване“ на някои източноевропейски езици. Компанията възнамерява моделът да носи духа на традиционен спортен автомобил от Lotus, но с практичността на кросоувър. Eletre се базира на платформата Electric Premium Architecture. Компанията казва, че различните комплектации на EV-то
След години на чакане електрическият кросоувър Lotus Eletre най-накрая е тук. Според марката, значението на думата Eletre е „оживяване“ на някои източноевропейски езици. Компанията възнамерява моделът да носи духа на традиционен спортен автомобил от Lotus, но с практичността на кросоувър.
Eletre се базира на платформата Electric Premium Architecture. Компанията казва, че различните комплектации на EV-то имат мощност, започваща от 600 конски сили (447 киловата) с по един електромотор, захранващ всяка ос. Ускорението до 100 км/ч отнема по-малко от 3 секунди, а максималната скорост е 260 км/ч. Автомобилният производител все още не разкрива теглото на кросоувъра.
Lotus казва, че капацитетът на батерията е над 100 киловатчаса и това позволява приблизителен пробег по цикъла WLTP от около 600 километра. Eletre зарежда с мощност до 350 киловата. Това позволява да се изминат 400 километра след 20 минути зареждане.
Кросоувърът стои върху въздушно окачване с активно регулиране на височината на возене. Освен това има кормилно управление на задната ос и активни стабилизатори.
По отношение на технологиите, Eletre се предлага с четири лидарни сензора. На покрива са два – един над предното стъкло и един над задното стъкло. Освен това всяка страна на купето разполага с устройство близо до предния калник. В региони, където е разрешено, електрическата джипка използва камери като странични огледала.
Lotus твърди, че Eletre е способен на „автономно шофиране от край до край“.
Lotus ще произвежда Eletre в нова фабрика в Ухан, Китай. Доставките започват през 2023 г. Първите от тях отиват за Китай, Обединеното кралство и Европа. Компанията не разкрива дали електрическият кросоувър ще се продава в САЩ, нито каква ще бъде стартовата му цена.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *