Цели 16 прототипа от водещата категория ще се борят за победата през юни Организаторите на Световния шампионат по издръжливост и „24-те часа на Льо Ман“ публикуваха стартовия списък за юбилейното издание на предстоящата надпревара. Цели 16 прототипа от водещата категория ще застанат на решетката в Льо Ман 100 години след първото състезание. Toyota и Scuderia
Цели 16 прототипа от водещата категория ще се борят за победата през юни
Организаторите на Световния шампионат по издръжливост и „24-те часа на Льо Ман“ публикуваха стартовия списък за юбилейното издание на предстоящата надпревара. Цели 16 прототипа от водещата категория ще застанат на решетката в Льо Ман 100 години след първото състезание.
Toyota и Scuderia Cameron Glickenhaus са единствените отбори, които са участвали на „Сарт“ с настоящите си прототипи. Японците спечелиха миналата година с GR010 и ще преследват шеста поредна победа. Екипът на Джим Гликенхаус се завръща с два SCG 007 във Франция, въпреки че ще участва в Световния шампионат по издръжливост само с един прототип.
Всички останали автомобили в категорията ще направят своя дебют в „24-те часа на Льо Ман“. Peugeot обаче натрупа известен опит в състезателни условия, след като миналата година влезе в WEC с 9X8 за „6-те часа на Монца“ и завърши сезона.
Porsche се завръща на „Сарт“, след като напусна състезанията по издръжливост с победа в „Льо Ман“ през 2017 година. Новият 963 мина над 30 000 км тестове преди официалния дебют на „Дейтона“, но представянето му в американската класика бе меко казано разочароващо заради проблемите с надеждността. Въпреки това немската компания ще участва с три заводски автомобила в предстоящата надпревара, а Hertz Team Jota ще вкара и четвърти 963, макар и с частна заявка
Cadillac също ще има три заводски прототипа. Двата „американски“ V-Series.R на Chip Ganassi Racing и Action Express Racing ще правят компания на автомобила, с който Ърл Бамбър, Алекс Лин и Ричард Уестбрук ще изкарат пълен сезон в WEC.
Най-много въпросителни на този етап има около Ferrari. Италианците не са особено гръмогласни за предстоящата кампания с 499P. Състезателният дебют на LMH прототипа ще бъде следващия месец на „1000-та мили на Сибринг“, след което италианците ще имат двете надпревари на „Портимао“ и „Спа-Франкоршан“, за да изчистят появилите се междувременно проблеми.
Във водещата категория има 16 заявки, благодарение и на частния проект на Колин Колес. За Floyd Vanwall Racing Team ще карат Том Дилман, Естебан Гериери и световният шампион във Формула 1 Жак Вилньов, което със сигурност ще провокира солиден интерес. Още един световен шампион във Формула 1 ще застане на стартовата решетка в началото на юни – Дженсън Бътън, който ще кара експерименталния Chevrolet Camaro ZR1 от NASCAR заедно с Джими Джонсън и Майк Рокенфелер.
За последно в „24-те часа на Льо Ман“ е имало толкова солидно присъствие във водещата категория преди 12 години. Тогава в LMP1 участваха 17 автомобила.
Тук може да видите първата версия на стартовия списък за „24-те часа на Льо Ман 2023“
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *