728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

Забравеният италиански V8 седан с двигател от Ferrari

Делящ обща платформа с Alfa Romeo 164, Fiat Croma и Saab 9000, Thema се отличава от карето модели с повече лукс, самостоятелен дизайн и върхова V8 версия.

Lancia отдавна не е марката, която беше преди две-три десетилетия. Дори и през 90-те години на миналия век италианците създаваха някои от най-атрактивните автомобили на пазара, включително и седана Thema.

Делящ обща платформа и някои технологии с Alfa Romeo 164, Fiat Croma и Saab 9000, Thema се отличава от карето модели с повече лукс, самостоятелен дизайн и върхова V8 версия.

Thema 8.32 е името на най-спортния вариант в гамата на седана. Зад тези числа се крие един двигател от Ferrari с 8 цилиндъра и 32 клапана. Производителят на суперколи го използва в моделите Ferrari 308 и Ferrari Mondial Quattrovalvole, а интересното е, че дори и Ducati участва в производството на някои компоненти за него.

Двигателят се различава от другите Ferrari V8 по това време, тъй като е оборудван с колянов вал с различно устройство. Тази промяна, наред с няколко други технически изменения, са направени, за да може моторът по-добре да отговаря на изисванията на един семеен седан.

В некатализирана форма двигателят произвежда 215 к.с. при 6750 об/мин, а колата е в състояние да развие 100 км/ч за 6.8 секунди. Максималната скорост е 240 км/ч (149 mph).

Версиите с катализатор са леко намалени до 205 к.с., което осигурява 0-100 км/ч спринт за 7.2 секунди и максимална скорост от 235 км/ч. Трансмисията и в двата случая е 5-степенна механична скоростна кутия, без опция за автоматик.

Прочети още:
Как Espace можеше да бъде модел на Peugeot, а не на Renault

Спирачната система използва по-големи 294 мм вентилирани предни дискове и стандартните 251 мм задни от останалите модели Thema. Гумите са специално разработени 205/55 VR15 от Goodyear, поставяни на алуминиеви джанти 6Jх15 с пет спици.

През 1988 г. Thema 8.32 получaва актуализация подобно на останалите версии от седана. Обновлението включва нови светлини отпред и отзад, по-малка емблема на решетката, премахване на логата отзад, както и нови странични лайстни.

Тази версия на Thema е произведена в ограничен брой, като от първата серия са сглобени 2370 бройки между 1986 и 1988 година. От Серия 2 са монтирани 1601 копия между 1989 и 1992 г.

Основните конкуренти на Thema 8.32 по това време са едни от най-бързите седани на пазара. Сред тях откриваме Audi 100 Quattro, BMW M535i, Ford Sierra RS Cosworth, Saab 9000 2.3 Turbo S и Vauxhall Lotus Carlton / Opel Lotus Omega.

Във видеото по-долу можете да чуете звука от V8 двигателя на Thema 8.32.

Снимки: AutoWP

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget