Lancia Kappa е един от най-запомнящите се модели на италианската марка през последните три десетилетия, който се появява като наследник на също успешния Thema. Големият седан се появява с преден двигател, предно задвижване, четири врати и място за до пет пътника, като технологиите под ламарините са споделени с Alfa Romeo 166. Kappa се продава в
Lancia Kappa е един от най-запомнящите се модели на италианската марка през последните три десетилетия, който се появява като наследник на също успешния Thema. Големият седан се появява с преден двигател, предно задвижване, четири врати и място за до пет пътника, като технологиите под ламарините са споделени с Alfa Romeo 166. Kappa се продава в периода между 1994 и 2000 година, но несъмнено не версията седан предизвиква най-голям интерес.
През 1997 година на пазара се появява стилно и доста екзотично купе на базата на возилото. То е проектирано от Centro Stile Lancia и се сглобява от Maggiora, като си остава последното истинско купе в гамата на фирмата и до днес. Интересното е, че технически автомобилът е доста различен от седана, което е рядко срещано явление в автомобилната индустрия както през 90-те, така и днес. Например, купето има по-късо междуосие със 120 мм, както и по-широка задна следа и отличителен профил с безрамкови врати.
От фаровете до предния прозорец нищо не е променено – на практика моделът е идентичен с другите версии на Kappa. Интересното е, че стоповете пък са взети от Delta, като целта е била икономия на средства, за да не се създават изцяло нови компоненти за версията купе. Или, по-точно, броят на тези компоненти да бъде намален драстично.
Малкият капацитет на завода в Maggiora и по същество ръчната изработка обуславят доста високата му цена по това време, което пък го превръща в рядка гледка като чисто нов автомобил. Само 3263 купета са произведени от 1996 до 2000 г., което прави този модел истинска рядкост и на вторичния пазар.
Автомобилно списание от Великобритания по това време описва автомобила като изглеждащ „като Bentley Continental, който е загрят и изцеден в двата края“. Това се приема като лека критика към екзотичната външност, но никой не може да каже лоша дума за двигателната гама. Тя е похвалена за добрата динамика, която осигурява, като са откроени 2.4-литровият петцилиндров мотор и 3.0 V6 агрегатът.
Джон Баркър (от Car Magazine) съобщава, че пътниците „са напълно изолирани от всякакви вибрации, докато пътуването е плавно при умерени скорости, парирайки пътните неравности тихо и ненатрапчиво.“ Интериорът е описван като „привлекателен“ и с „извита атрактивна обшивка на вратите, красиви поддържащи седалки Recaro и добре подбрани пластмаси.“
Ето я и пълната двигателна гама на Kappa:
Двигател | Р. обем | Мощност | В. момент | Трансмисия | Макс. скорост | 0-100 км/ч | Година |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Бензинови | |||||||
2.0 20V LE | 1.998 куб.см | 146 к.с. | 185 Нм | ръчна автоматична | 205 км/ч 202 км/ч | 9.8 сек | 1994 |
2.0 20V | 1.998 куб.см | 155 к.с. | 186 Нм | ръчна автоматична | 212 км/ч 210 км/ч | 9.2 сек 12.1 сек | 1996 |
2.4 20V | 2.446 куб.см | 175 к.с. | 230 Нм | ръчна автоматична | 218 км/ч 215 км/ч | 8.7 сек 10.5 сек | 1994 1998 |
3.0 V6 24V | 2.959 куб.см | 204 к.с. | 270 Нм | ръчна автоматична comfortronic | 225 км/ч 220 км/ч 220 км/ч | 8.0 сек 9.8 сек – | 1994 1994 1998 |
2.0 16V turbo | 1.995 куб.см | 205 к.с. | 298 Нм | ръчна | 235 км/ч | 7.3 сек | 1994 |
2.0 20V turbo | 1.998 куб.см | 220 к.с. | 315 Нм | ръчна | 243 км/ч | 7.3 сек | 1998 |
Дизелови | |||||||
2.4 10V td | 2.387 куб.см | 124 к.с. | 265 Нм | ръчна | 193 км/ч | 12.6 сек | 1996 |
2.4 10V JTD | 2,387 куб.см | 136 к.с. | 309 Нм | ръчна | 202 км/ч | 10.0 сек | 1998 |
Снимки: AutoWP
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *