728 x 90

Lancia Kappa Coupe си остава последното купе на марката до ден днешен

Lancia Kappa е един от най-запомнящите се модели на италианската марка през последните три десетилетия, който се появява като наследник на също успешния Thema. Големият седан се появява с преден двигател, предно задвижване, четири врати и място за до пет пътника, като технологиите под ламарините са споделени с Alfa Romeo 166. Kappa се продава в

Lancia Kappa е един от най-запомнящите се модели на италианската марка през последните три десетилетия, който се появява като наследник на също успешния Thema. Големият седан се появява с преден двигател, предно задвижване, четири врати и място за до пет пътника, като технологиите под ламарините са споделени с Alfa Romeo 166. Kappa се продава в периода между 1994 и 2000 година, но несъмнено не версията седан предизвиква най-голям интерес.

През 1997 година на пазара се появява стилно и доста екзотично купе на базата на возилото. То е проектирано от Centro Stile Lancia и се сглобява от Maggiora, като си остава последното истинско купе в гамата на фирмата и до днес. Интересното е, че технически автомобилът е доста различен от седана, което е рядко срещано явление в автомобилната индустрия както през 90-те, така и днес. Например, купето има по-късо междуосие със 120 мм, както и по-широка задна следа и отличителен профил с безрамкови врати.

От фаровете до предния прозорец нищо не е променено – на практика моделът е идентичен с другите версии на Kappa. Интересното е, че стоповете пък са взети от Delta, като целта е била икономия на средства, за да не се създават изцяло нови компоненти за версията купе. Или, по-точно, броят на тези компоненти да бъде намален драстично.

Малкият капацитет на завода в Maggiora и по същество ръчната изработка обуславят доста високата му цена по това време, което пък го превръща в рядка гледка като чисто нов автомобил. Само 3263 купета са произведени от 1996 до 2000 г., което прави този модел истинска рядкост и на вторичния пазар.

Автомобилно списание от Великобритания по това време описва автомобила като изглеждащ „като Bentley Continental, който е загрят и изцеден в двата края“. Това се приема като лека критика към екзотичната външност, но никой не може да каже лоша дума за двигателната гама. Тя е похвалена за добрата динамика, която осигурява, като са откроени 2.4-литровият петцилиндров мотор и 3.0 V6 агрегатът.

Джон Баркър (от Car Magazine) съобщава, че пътниците „са напълно изолирани от всякакви вибрации, докато пътуването е плавно при умерени скорости, парирайки пътните неравности тихо и ненатрапчиво.“ Интериорът е описван като „привлекателен“ и с „извита атрактивна обшивка на вратите, красиви поддържащи седалки Recaro и добре подбрани пластмаси.“

Ето я и пълната двигателна гама на Kappa:

ДвигателР. обемМощностВ. моментТрансмисияМакс. скорост0-100 км/чГодина
Бензинови
2.0 20V LE1.998 куб.см146 к.с.185 Нмръчна
автоматична
205 км/ч
202 км/ч
9.8 сек1994
2.0 20V1.998 куб.см155 к.с.186 Нмръчна
автоматична
212 км/ч
210 км/ч
9.2 сек
12.1 сек
1996
2.4 20V2.446 куб.см175 к.с.230 Нмръчна
автоматична
218 км/ч
215 км/ч
8.7 сек
10.5 сек
1994
1998
3.0 V6 24V2.959 куб.см204 к.с.270 Нмръчна
автоматична
comfortronic
225 км/ч
220 км/ч
220 км/ч
8.0 сек
9.8 сек
1994
1994
1998
2.0 16V
turbo
1.995 куб.см205 к.с.298 Нмръчна235 км/ч7.3 сек1994
2.0 20V
turbo
1.998 куб.см220 к.с.315 Нмръчна243 км/ч7.3 сек1998
Дизелови
2.4 10V td2.387 куб.см124 к.с.265 Нмръчна193 км/ч12.6 сек1996
2.4 10V JTD2,387 куб.см136 к.с.309 Нмръчна202 км/ч10.0 сек1998

Снимки: AutoWP

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт