728 x 90

Lancia Delta Maturo Stradale: Модерен прочит на една рали легенда

Множество тунинг ателиета са излизали с рестомод варианти на легендарната Lancia Delta Integrale, но никой досега не е правил това, което Maturo Competition Cars сътворяват, особено с модела си Stradale. Останалите версии са Rally и Classic. Вижте подробната ни галерия и се насладете на безвременните форми след като прочетете всичко важно за модела. Една версия

Множество тунинг ателиета са излизали с рестомод варианти на легендарната Lancia Delta Integrale, но никой досега не е правил това, което Maturo Competition Cars сътворяват, особено с модела си Stradale. Останалите версии са Rally и Classic. Вижте подробната ни галерия и се насладете на безвременните форми след като прочетете всичко важно за модела.

Една версия не е достатъчна и за холандците, затова те преобразуват Delta в три варианта. Най-жестокият от тях е Stradale. От една страна, това се дължи на двигателя. Maturo напълно преустройва двулитровия четирицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор според спецификациите на група А. Също така има карбонов всмукателен колектор, по-голям междинен охладител и модерна система за впръскване на гориво, а истинската мощност идва от подобрен турбокомпресор Garrett. Наградата за тези исилия е „поне“ 360 к.с. и „повече от“ 500 нютонметра“. Освен това се твърди, че двигателят е значително по-лек, по-издръжлив и по-надежден от оригинала.

Подобрено шаси и карбонова каросерия

С цел подобряване на модела, Maturo намали теглото на Lancia Delta Integrale. Само новото карбоново тяло спестява 50 килограма в сравнение с оригиналното, а също така трябва да няма и проблеми с ръждата. Холандската компания продължава да използва оригиналното шаси, но след като го разглобят напълно, ремонтират (ако е необходимо), предпазят от ръжда с епоксидна смола и го пребоядисат изцяло. Освен това Maturo използва повече от 250 допълнителни заваръчни точки на по-слабите места, за да се подобри устойчивостта при усукване. Специално изработеният ролкейдж също помага при този проблем. При желание интериорът може да е завършен изцяло в карбоново покритие, в комбинация с титан и полиран алуминий. Холандците изграждат изцяло нов кокпит на ръка, който се доближава по дизайн до класическия Integrale. Черупковите седалки идват с тапицерия от кожа или алкантара.

Щом може, значи го има

Шасито работи с регулируеми в четири посоки амортисьори и по избор може да бъде надградено хидравлично контролиране на нивото им. Останалите модификации включват централно монтирания диференциал, както и тези на осите – Всички могат да се заключват. Всички валове са направени от особено здрава стомана, която според Матуро отговаря дори на изискванията на Формула 1. Все още е използвана оригиналната скоростна кутия, но в подобрен вид. Като алтернатива Maturo предлага скоростна кутия тип „кучешки крак“ – т.е. с първа предавка отзад вляво – включително и предавки с прави зъбци. Спирачната система работи с дискове 330 (отпред) и 282 милиметра (отзад). Тук холандците напълно се отказват от електронните компоненти, за да осигурят възможно най-естествената обратна връзка. Стига клиентът да иска да контролира разпределението на спирачното усилие от пилотската кабина, това е възможно чрез въртящ се превключвател, който се намира на новопроектирания лост на ръчната спирачка. Ръчната спирачка е хидравлична.

Прочети още:
Dacia Manifesto има гуми без въздух и интериор, който може да се мие с водоструйка

Подготвени за рали 

Maturo Competition Cars полага подобни усилия и при рали спецификацията на своите Delta Integrale. Въпреки това, основният фокус е върху запазването на конкурентния статус при FIA, поради което холандците не могат да модернизират толкова много области, колкото правят във версията Stradale. Три примера за това са: Шасито е модифицирано по същия начин, но каросерията не е от карбон. Maturo отново извършва цялостен ремонт на двигателя, но настройките са чисто механични. В допълнение, скоростната кутия с пет или шест предавки тип „кучешко краче“ се използва като стандарт в Rally Integrale, тъй като е била използвана и в състезателните модели на Lancia по това време.

Отвътре Maturo Rally изглежда като Delta от група А през 1991 г. Подът е направен до голяма степен от кевлар, седалките носят официалния печат на FIA, а инструментите и превключвателите също изглеждат както тогава – дори се забелязват и препратки към Abarth. Както в истински рали автомобил, има интерком, автоматична пожарогасителна система и резервна гума, а резервоарът за гориво е преместен от съображения за безопасност. Клиентите могат да боядисат каросерията по желание. Но нека бъдем честни: бихте ли избрали вариант, различен от емблематичната разцветка на Martini Racing?

Maturo Classic е „стандартната“ версия

Maturo Classic е оптически точно същата като оригинална Lancia Delta Integrale. Също така има напълно преработено шаси и основно ремонтиран двигател, при което всички механични и електронни компоненти са проектирани не толкова за максимална производителност, колкото за възможно най-доброто шофиране и издръжливост. Мощността тук е поне 275 к.с., като четирицилиндровият турбомотор може да диша по-свободно благодарение на нов ауспух от неръждаема стомана. Delta Classic няма блокаж на диференциалите, а и няма опция за „кучешко краче“. Има модерна спирачна система Brembo с нови дискове, апарати и накладки. Maturo вдъхва нов, по-модерен изглед в интериора, като все пак запазва класическото усещане.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *