728 x 90

Наследникът на Lamborghini Aventador се нарича Revuelto и е V12 хибрид с 1015 к.с.

    Lamborghini пренася славното си V12 минало в бъдещето с наследника на Aventador – Revuelto. Както винаги, името идва от боен бик, но терминът всъщност означава „смесен“ на испански. И така, Revuelto е смесица от високооктаново V12 кресчендо и вихрен хибриден тласък. На хартия математиката определено се допълва с 1015 к.с. системна мощност. Новият Revuelto е революция

    Lamborghini пренася славното си V12 минало в бъдещето с наследника на Aventador – Revuelto. Както винаги, името идва от боен бик, но терминът всъщност означава „смесен“ на испански. И така, Revuelto е смесица от високооктаново V12 кресчендо и вихрен хибриден тласък. На хартия математиката определено се допълва с 1015 к.с. системна мощност. Новият Revuelto е революция за марката Lamborghini в много аспекти: първият масово произвеждан хибриден суперспортен автомобил, първото пътно Lambo с мощност над 1000 к.с., почти нов двигател V12, напълно нова напречна скоростна кутия, електрически преден мост, изцяло карбоново шаси и нова концепция за управление.

    Дизайнът

    Revuelto изглежда по-компактен от Aventador, въпреки че междуосието му е нараснало с още 80 мм. Надвесите отпред и отзад са намалени, което води до по-хармонични пропорции. Дизайнерският език е модернизиран и изгладен, без да се пропуска традиционният драматизъм: Ръбатите форми доминират в Revuelto, украсени с традиционните елементи Ypsilon, като например в предните и задните светлини, както и с познатите шестоъгълни елементи на ауспуховите накрайници. Предницата, която се врязва напред през капака, с Y-образните фарове и нос на акула, е обичайно агресивна. Силуетът е дълбоко изгърбен, предното стъкло е силно наклонено, а пътническото отделение, както винаги при Lamborghini, е леко изнесено напред. В задната част дълъг гръбнак обхваща агрегата двигател/трансмисия, а страничните перки се простират от края на пилотската кабина до арките на задните колела. Големите Y-образни въздухозаборници пред задните колела осигуряват въздушния поток към двигателя, трансмисията, спирачките и хибридната система. 

    Двигателят V12, който се намира непосредствено зад пътническия салон, се показва открито – спирачната светлина в горния край на кокпита допълнително потапя двигателя V12 в червена светлинна баня при спиране. Задната част е масивна, ауспуховите тръби и задните светлини са на едно и също ниво, а под тях широкият дифузьор в тъмно матово черно си проправя път навън. По-големите колела (стандартни 20 и 21 цола отпред/отзад, опционално 21 или 22 цола), както и по-ниската стойка на автомобила в сравнение с предшественика, съчетани с перфектни пропорции между колела и калници, подчертават цялостния смел характер на новото Revuelto.

    Един V12, 3 електродвигателя и 1015 к.с.

    За да може да се движи по пътищата, както подобава на Lamborghini, италианците комбинират дванайсетцилиндров двигател с атмосферно пълнене с три електромотора и трансмисия с два съединителя, за да създадат високопроизводителен електрифициран автомобил (HPEV), който предава над 1000 к.с. на четирите задвижвани колела. Сърцето на хибрида е напълно новоразработен V12 с работен обем 6,5 литра, който все още е разположен надлъжно зад пътниците в карбоновото шаси. Той е с напречен фланец отзад и носи новата осемстепенна трансмисия с двоен съединител с докинг електромотор, който служи и като стартер и алтернатор/генератор. Теглото на системата, включително електромотора, е 193 кг. Другите два електромотора, по един на колело отпред, осигуряват задвижването на предния мост и съответно задвижването на всички колела. Двете машини Axial-Flux, всяка от които тежи 18,5 кг, произвеждат по 110 кВ, които се подават към предните колела чрез векторно разпределение на въртящия момент. Задният електромотор се включва при необходимост и превръща електрическото задвижване на предните колела в електрическо задвижване на всички колела. Той също така подпомага спирането и позволява на Revuelto (вътрешно наименование: LB744) да се движи изцяло на ток. Движението на заден ход е възможно само по електрически път. 

    На мястото, където преди е бил карданният вал, в централния тунел сега е разположена литиево-йонната батерия с дължина 1,55 м, височина 30 см, широчина 24 см и тегло 79 кг и капацитет 3,8 кВч. Тя може да се зарежда от контакт с мощност 7 кВ за 30 минути. Разбира се, LB744 рекуперира и при спиране, а при желание батерията може да се зарежда от V12 агрегата по време на движение – това отнема само шест минути. С 218 кг дванайсетцилиндровият L545 тежи със 17 кг по-малко от своя предшественик. Тъй като скоростната кутия вече е отзад, новият V12 е завъртян на 180 градуса. Четириклапановият двигател, който сгъстява сместа до 12,6:1, развива 825 к.с. при 9250 об/мин. Границата на оборотите му е 9500. Максималният въртящ момент е 725 Нм при 7750 оборота. Тъй като Lamborghini, в качеството си на дребносериен производител, не трябва да отговаря на стандартите Euro 7 до 2030 г. съгласно законодателството на ЕС, той продължава да изолзва V12 с директно впръскване. Двата електромотора в предната част допринасят за 350 Нм в играта на мощността, докато електромоторът в трансмисията произвежда 110 кВт и 150 Нм. Lamborghini посочва системна мощност от 1015 к.с., но италианците все още не са предоставили данни за системния въртящ момент.

    Прочети още:
    Представиха Škoda Superb IV в София

    Хибридното задвижване на V12 е интегрирано в карбоново шаси, което също е напълно преработено. Конструкцията, която Lamborghini нарича „Монофузелаж“, съчетава монокок, изработен от ламиниран карбон, с предна структура, която също е изработена от карбон. Aventador разчиташе на предна част, изработена от алуминий. Италианците формоват вана на шасито от кован карбон, т.е. къси нишки от влакна, които са компресирани със смола. Предната краш структура също разчита на кован карбон. Покривът и всички плоскости са изработени от класически карбонови текстилни подложки. Новото шаси тежи с около десет процента по-малко, с 25 процента по-твърдо е в торсионно отношение (Lambo посочва 40 000 Нм/градус) от преди, а за карбоновите краш структури се твърди, че могат да абсорбират значително повече енергия от алуминиевите си предшественици. Основата на шасито на Revuelto е пръстеновиден карбонов елемент, който свързва поставената в него вана с краш структурите, преградата и А-колоните. Прикрепената с болтове задна част, в която са разположени задвижващият агрегат, както и окачването на задните колела, все още е изработена от алуминий, но разчита на две големи кухи алуминиеви отливки в областта на връзките с окачването. Те увеличават твърдостта и намаляват броя на заварките. Според Lamborghini разпределението на теглото между предния и задния мост е 44:56%.

    Върхова динамика

    За да се гарантира, че Lambo и неговият водач могат да се справят с всички възможни ситуации на пътя, новото Revuelto се предлага с цял арсенал от системи за управление и програми за шофиране. Предлагат се 13 различни режима. Сред тях са Recharge (Зареждане), Hybrid (Хибрид) и Performance (Производителност), като всеки от тях може да се комбинира с режимите Città (Град, ограничен до максимум 180 к.с.), Strada (ограничен до 886 к.с.), Sport (с вътрешно горене, ограничен до максимум 907 к.с.) и Corsa (без ограничение на мощността). Изборът се контролира чрез двата ротора на новопроектирания волан. От хардуерна гледна точка стандартното управление на всички колела и кормилната уредба, която е с десет процента по-директна от тази на предшественика, гарантират динамиката на шофиране. Освен това предните гуми са по-широки, а гумите Bridgestone Potenza Sport са с изключително добро сцепление. При Revuelto клиентът може да избира между два размера на колелата с размери 20 и 21 инча отпред/отзад и 21 и 22 инча отпред/отзад. И за двете комбинации се предлагат гуми тип „run-flat“ с размери 265/35 ZR20 отпред и 345/30 ZR21 отзад или 265/30 ZR21 отпред и 355/25 ZR22 отзад. Това се допълва от активна стабилизация против преобръщане. Адекватната спирачна сила се осигурява серийно от карбоново-керамична спирачна система, която съчетава десетбутални спирачни апарати с 410-милиметрови диска на предната ос. Това прави 390-милиметровите дискове отзад със само четири спирачни бутала да изглеждат почти скромни. Изключващата се ESP дава свобода на опитни водачи, а Launch Сontrol-ът превръща всеки в крал на спринта. 

    Над 350 000 евро, разпродадени за две години напред

    Lamborghini все още не е обявило официални цени за Revuelto. „По отношение на цената Revuelto ще бъде над топ модела Aventador SVJ“, обяснява главният изпълнителен директор на Lambo Щефан Винкелман. Последната му цена е над 350 000 евро. Още една лоша новина за потенциалните купувачи: новият хибриден хиперавтомобил вече е продаден за първите две години от производството.

    Източник: AMS.bg

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт