728 x 90

Lamborghini готви достоен наследник на Aventador с мощност от над 1000 к.с.

    Моделът, който ще наследи култовия V12 спортист на италианците, се очаква още през настоящата годинаОще през тази години Lamborghini ще представи дългоочаквания наследник на Aventador. Протитипи на бъдещия флагман на легендарната италианска марка вече са заснемани в силно замаскиран вид по време на тестови шофирания, но сега за първи път имаме по-конкретна информация за техниката

    Моделът, който ще наследи култовия V12 спортист на италианците, се очаква още през настоящата година
    Още през тази години Lamborghini ще представи дългоочаквания наследник на Aventador. Протитипи на бъдещия флагман на легендарната италианска марка вече са заснемани в силно замаскиран вид по време на тестови шофирания, но сега за първи път имаме по-конкретна информация за техниката на новия модел. След иконичните модели Miura, Countach, Diablo, Muricelago и Aventador, новият модел, който все още носи кодовото означение LB744, отново ще се задвижва от огромен V12, но той за първи път ще бъде електрифициран. Plug-in хибридното задвижване е изцяло нова разработка..

    Един V12, три електромотора, 1015 конски сили

    Високата мощност и екстремната динамика са задължителни за всяко Lamborghini, така че италианците са се постарали много при разработката на първото си хибридно задвижване, включващо атмосферен V12 двигател, три електромотора и трансмисия с два съединителя, като крайният резултат ще бъде един зашеметяваш High Performance Electrified Vehicle (HPEV), чиято мощност ще бъде над 1000 к.с., а тягата ще се предава към четирите колела. Сърцето на задвижващата система е силно преработена версия на добре познатия ни атмосферен V12 с работен обем 6,5 литра, който както и досега е надлъжно разположен между двуместния кокпит и задния мост. Зад двигателя е монтирана осемстепенната трансмисия с два съединителя, разположени в маслена баня, а над нея пък е позициониран електродвигател, служещ също така за стартер, алтернатор и генератор. Целият описан досега агрегат (без ДВГ) тежи общо около 193 килограма, което всъщност е забележително постижение. Останалите два електродвигателя са разположени отпред, като всеки от тях отговаря за задвижването на едно от предните колела.

    Електрическа помощ

    Двата електрически акссиални Flux-машини тежат по 18,5 килограма, имат мощност по 110 кВт, а задвижването на предните колела е по способа Torque-Vectoring. Наред с всичко останало LB744 ще може да се движи и изцяло на ток. В такива условия задният електромотор се включва при нужда, като автомобилът се превръща в електромобил с двойно задвижване. Движението на заден ход се случва само и единствено на ток. В централния тунел, където досега беше разположен кардановия вал, е монтирана дългата 1,55 метра, висока 30 и широка 24 сантиметра литиево-йонна акумулаторна батерия с капацитет 3,8 кВтч. Тя може да се зарежда със 7 кВт в рамките на 30 минути. LB744 използва рекуперация при спиране, има и възможност за зареждане на батерията от V12 двигателя, което отнема само шест минути. Дванайсетцилиндровият мотор L545 със своите 218 килограма е със 17 кг по-лек от своя предшественик. Тъй като трансмисията е разположена зад двигателя, самият V12 е завъртян на 180 градуса. Моторът има по четири клапана на цилиндър, степен на сгъстяване 12,6:1 и мощност от 825 к.с. при 9250 оборота в минута. Максималните обороти достигат 9500. Максималният въртящ момент е 725 Нм при 7750 оборота в минута. Двата електромотора добавят още 350 Нм, електромоторът в трансмисията има още 110 кВт и 150 Нм. Lamborghini посочва максимална системна мощност от 1015 к.с., системният въртящ момент засега се пази в тайна, но вероятно е над 1000 Нм.

    Все така експресивен дизайн

    По отношение на дизайна наследникът на Aventador се очаква да бъде дори още по-експресивен от досегашния модел, като стилистиката му ще се ориентира към Sian FKP и Essenza SCV12. Автомобилът ще остане верен на клиновидната си форма с огромни въздуховоди, масивен дифузор отзад и високо разположени накрайници на изпускателната система. До 2024 година се очаква Lamborghini се очаква изцяло да обнови моделната си гама. След фейслифта на Urus през 2022 година и наследника на Aventador през настоящата година, през 2024 се очаква и изцяло нов наследник на Huracan, който също ще бъде рlug-in хибрид. Първият изцяло електрически модел на Lamborghini е предвиден най-рано за 2027 г.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт