728 x 90

Продава се Lamborghini Countach, обикаляло рок турнета през 80-те

    Моделът първоначално е звезда на салона в Женева, а по-късно се озовава в гаража на виден рокер. Сега се предлага на аукцион след 20-годишна хибернация. Когато Bertone показва прототипа LP-500 на автомобилното изложение в Женева през 1971 г., челюстите на целия автомобилен свят падат: Оформени като с брадва ръбове, врати като гилотини, надлъжно монтиран V12

    Моделът първоначално е звезда на салона в Женева, а по-късно се озовава в гаража на виден рокер. Сега се предлага на аукцион след 20-годишна хибернация.

    Когато Bertone показва прототипа LP-500 на автомобилното изложение в Женева през 1971 г., челюстите на целия автомобилен свят падат: Оформени като с брадва ръбове, врати като гилотини, надлъжно монтиран V12 между задния мост и водача. На всички става ясно, че това е дебютът на една бъдеща икона на спортните автомобили. Сред тях е и Феручо Ламборгини, който избра клиновидния модел за наследник на Miura и го представя отново две години по-късно като Countach на същото място, но вече на собствен щанд.

    От изложението към рокаджийството

    Изминават още девет години, преди Lamborghini да върне Countach под светлината на прожекторите на автомобилното изложение в Женева. През 1982 г. марката пуска на пазара нова версия на Countach. За LP 500S италианците разработват нов 4,8-литров V12 с 380 к.с. и по-голям секстет от двойни карбуратори Weber. Освен това те проектират още по-смел дизайн за каросерията и разширяват стойката на пътя. Експонатите от изложението не отиват направо в музея след края на автомобилното изложение, а се продават редовно. Поне такъв е случаят с този екземпляр, който по този начин се счита за първия произведен LP-500S – или поне за един от първите пет. Белият Countach е продаден като нов автомобил в Италия и през 1985 г., след което стига до САЩ през Германия. Карлос Кавазо открива спортния автомобил при дилър в Лос Анджелис. Три години по-рано американецът се е присъединил към рок групата Quiet Riot, която е в епогея на славата си в средата на осемдесетте години.

    Какво е специалното при LP 500S?

    Въпреки това, за да се регистрира Countach в Калифорния, той трябва да бъде модифициран. Карбураторната система отстъпва място на електронна система за впръскване от BMW, за да се спазят тамошните разпоредби за емисиите. Кавазо кара LP 500S в продължение на много години, през които автомобилът натрупва по-голямата част от своите 41 100 мили (66 144 км). Според собствените му изявления, музикантът е управлявал Lamborghini-то доста предпазливо. Твърди се, че само веднъж е карал с него по-бързо от 150 мили/ч (241,4 км/ч). В края на 2001 г. той го предава за преглед в известния сервиз Franco’s European Sports Cars в Лос Анджелис. Остава там за около две десетилетия.

    Тежката съдба

    След това се налага цялостно разглабяне и реставрация. Но това не се случва: през 2021 г. собственикът на работилницата Франко Барбушиа умира. LP 500S, който дотогава е принадлежал на Карлос Кавазо, намира нов собственик, след което двигателят, скоростната кутия и частите на каросерията са сглобени отново. Иначе автомобилът остава в оригиналното си състояние. Именно в това състояние Gooding & Company предлага Countach в момента – не на търг, а чрез частна продажба. Цената е 785 000 долара, което се равнява на почти 730 000 евро. В онлайн обявата LP 500S е описан като „оригинален“ – ако не се вземе предвид карбураторната система, която е била инсталирана в началото и която вече не присъства. Включено е обаче задното крило, което е било монтирано в завода, но в момента не е на купето.

    Какво означава Periscopio?

    Екстремният дизайн естествено се отразява на изгледа през Coutach. Напред е през плоското предно стъкло. А назад? Lamborghini мисли трик за серийния модел Countach: покривът получава централен своеобразен канал за гледане назад, който трябва да осигури поглед назад чрез вътрешното огледало и малкия прозорец. Разбира се, това не е перископ, т.е. зрителна тръба като при подводницата. Въпреки това на тези ранни модели е дадено името „Periscopio“. Lamborghini построява първите 157 Countach с канал за наблюдение, след което покривът става по-конвенционален.

    Заключение:

    Ранните Countach-и, наричани Periscopio заради канала в покрива, който позволява поглед назад чрез огледало, се продават на търг за около два пъти повече от по-късните модели: такъв автомобил може да струва около един милион евро. Въпреки това Gooding & Company иска цена в горния шестцифрен диапазон за LP 500S от 1982 г. Моделът е бил звезда на изложение и има известен предишен собственик. От друга страна, доста лошото състояние и преоборудването от карбуратор към инжекцион би трябвало да окажат натиск върху цената.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт