728 x 90

Kia Niro: Умел комбинатор

Kia Niro постигна голям успех още в първото си поколение, а наследникът има всички шансове да задмине своя предшественик не само като популярност сред клиентите, но и от гледна точка на качествата на самия автомобил. Компактният кросоувър ще се продава с три версии на задвижване – първа дебютира версията самозареждащ се хибрид, която и имахме

Kia Niro постигна голям успех още в първото си поколение, а наследникът има всички шансове да задмине своя предшественик не само като популярност сред клиентите, но и от гледна точка на качествата на самия автомобил. Компактният кросоувър ще се продава с три версии на задвижване – първа дебютира версията самозареждащ се хибрид, която и имахме възможност да управляваме. Съвсем скоро към нея ще се присъединят изцяло електрически вариант, както и plug-in хибрид, който по данни на производителя ще има пробег на ток от почти 60 километра. Такъв тип концепция по отношение на моделната гама изглежда много подходящо решение за преходните времена, в които живеем, тъй като в буквалния смисъл предлага (почти) за всекиго по нещо.

Отвън автомобилът изглежда по-самоуверен и по-отличителен сред конкурентите си, отколкото беше първото поколение на Niro. Линиите на каросерията са сравнително изчистени, но са съчетани с различни нестандартни на вид детайли, сред които особено силно впечатление правят широките задни колонки на покрива с техните характерни тесни и миниатюрни аеродинамични отвори, явяващи се продължение на пластмасовите елементи зад задните прозорци – детайл, който кореспондира чудесно с напомнящите на бумеранг задни светлини. Като цяло Niro изглежда свежо, модерно, донякъде нестандартно и се вписва отлично в така популярния сегмент на градските кросоувъри.

Вътре водачът бива посрещнат от атмосфера, която е добре позната от новите модели на Kia и Hyundai – ергономичната концепция е доста сполучлива, въпреки отпадането на голяма част от класическите бутони и превключватели. При дадени функции замяната им от сензорни полета в интерес на истината не е допринесло за подобряването на интуитивността на управление, но това е явление, което се наблюдава през последните години при абсолютно всички производители на едросерийни автомобили. Иначе оборудването, типично за марката, варира от много добро при базовото до направо учудващо богато при върховото изпълнение. Седалките са удобни, обезшумяването – на добро ниво, а функционалността и вътрешното пространство правят Niro напълно подходящ за семейна употреба. Мястото на втория ред е съвсем достатъчно за комфортното пътуване на възрастни пасажери на по-дълги разстояния. Между другото, независимо от наличието на високоволтова акумулаторна батерия под пода на товарното отделение, багажникът побира между 425 и 1419 литра, което е сред добрите стойности за сегмента.

Прочети още:
Opel Grandland - ново лице

Доста интересен е начинът, по който е настроен хибридният задвижващ тракт под предния капак на Niro. Автомобилът потегля плавно, в повечето случаи почти безшумно, а след това се ускорява гладко и без необоснован драматизъм, но и без осезаем недостиг на тяга. Специално в градски условия човек може без абсолютно никакви проблеми да постига стойности на разход под 5,5 и дори под 5 литра на сто километра, стига да е малко по-сдържан (без да се налага да бъде неестествено деликатен) при боравенето с тяговия педал. Всичко в задвижването на Niro HEV е направено така, че да ви предразполага към това да шофирате по-икономично и ефективно, без да ви обременява по някакъв начин с този стремеж.

При по-сериозно настъпване на газта и най-вече при включване на спортния режим, електрическото задвижване подпомага по доста убедителен начин атмосферния 1,6-литров бензинов мотор с допълнителна тяга и мощност. Всъщност желанието за повече конски сили и нютонметри би могло да се появи единствено при шофиране на магистрала или при нужда от по-бързи изпреварвания, но, в крайна сметка, човек винаги трябва да се съобразява с реалностите, а в случая истината е, че за хибрид със 141 к.с. системна мощност, 265 Нм системен въртящ момент и собствено тегло около тон и половина Kia Niro в никакъв случай не може да се нарече тромав, дори напротив – динамиката му е съвсем задоволителна с оглед на параметрите на автомобила.

Без всякакво съмнение plug-in хибридът и електрическата версия ще бъдат по-темпераментни, но за сметка на това няма как да постигнат съотношението цена-качества на „базовия” хибрид, който стартира с базова цена под 60 000 лева и струва малко под 80 000 лева в най-луксозното си изпълнение. За сравнение, plug-in хибридът е с цени между 75 600 и 95 600 лева, а електрическото Niro излиза между 95 000 и 115 000 лева.

Niro HEV e симпатичен на вид, солидно изработен градски кросоувър, който е достатъчно просторен и функционален, за да бъде ползван и като семеен автомобил. Хибридното задвижване е хармонично и ефективно.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *