728 x 90

Има опасност от ново свлачище по пътя през Искърското дефиле

Започна обследване и обрушване на срутището на път II-16 Своге – Ребърково при Елисейна. Падналата на пътното платно скална маса е над 4000 тона. Опасността от ново срутище все още съществува и затова се работи изключително внимателно, защото най-важно е да запазим живота и здравето и на работещите, и на пътуващите, съобщи на брифинг председателят

Започна обследване и обрушване на срутището на път II-16 Своге – Ребърково при Елисейна. Падналата на пътното платно скална маса е над 4000 тона.

Опасността от ново срутище все още съществува и затова се работи изключително внимателно, защото най-важно е да запазим живота и здравето и на работещите, и на пътуващите, съобщи на брифинг председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски.

Преовлажняване на откоса и силно ерозирали скали в Искърското дефиле в района на с. Елисейна активизираха срутищни процеси и поради това движението по пътя Своге – Ребърково остава ограничено в двете посоки.

Предприети са нужните действия за разчистване на пътното платно. Осем специализирани машини премахват по-малките скални късове под надзора на геолози и експерти, така че да не се предизвикат допълнителни срутвания, посочи Терзийски. Ще се включи и верижна техника.

Създаден е щаб от геолози и алпинисти, които огледаха района и ще започне обрушване на скалния откос. След това ще може да стартира укрепването не само на срутилия се скат, но и на съседните, тъй като има опасност от ново срутване, добави председателят на АПИ.

Скалното срутище е в много тежък район, намира се в разлом, скалите са силно изветрели и никой не може да предвиди кога ще се случи срутване, каза геологът Кирил Викторов. Толкова огромна скална маса не може бъде задържана от каквато и да е мрежа, добави той.

Прочети още:
Въвеждат спирки "по желание" на градския транспорт в София

Обезопасителните мрежи имат възпиращи функции, които могат да намалят скоростта на падащата скална маса и тяхната роля се вижда – срутището не е засегнало жп линията, посочи председателят на АПИ. След обрушването на откоса ще бъде направен проект за ново укрепване с анкери и високоякостни мрежи.

АПИ започна поетапно укрепване на скатовете на II-16 Нови Искър – Елисейна – Своге, като за Софийска област има готови проекти. Предстои да се изработят проектите и за област Враца, посочи Терзийски.

Метеорологичните условия в момента създават опасност от срутища на много места в страната, с повишаване на температурите през следващата седмица са възможни и нови срутища по републиканската пътна мрежа. Няма да бързаме, за да можем да укрепим устойчиво всичко, добави той.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *