728 x 90

Изабел – учителката по математика, която спечели рали „Монте Карло“

Преди около седмица Изабел Галмиш стана първата жена от 25 години насам, спечелила рали „Монте Карло”. Това беше и първата победа в WRC в кариерата на новия навигатор на Себастиен Льоб – Галмиш повече от успешно замести Даниел Елена, с когото Себ записа 79 победи в световния рали шампионат и 9 световни титли. Преди Изабел победа

Преди около седмица Изабел Галмиш стана първата жена от 25 години насам, спечелила рали „Монте Карло”. Това беше и първата победа в WRC в кариерата на новия навигатор на Себастиен Льоб – Галмиш повече от успешно замести Даниел Елена, с когото Себ записа 79 победи в световния рали шампионат и 9 световни титли.

Преди Изабел победа в рали „Монте Карло” постигна известната навигаторка Фабриция Понс, която през 1997 спечели митичното състезание с Пиеро Лиати.

Галмиш има над 200 старта, но предимно във Франция, а участията й на континентално ниво са скромни. Сега обаче 50-годишната учителка по математика се оказа във фокуса на вниманието на медиите и рали феновете в цял свят.

Льоб и Елена се състезаваха заедно 23 години, но се разделиха миналата година по инициатива на Prodrive – тимът, за който Себ кара в рали-рейд състезанията. Естествено, това беше сериозен скандал. Двамата след време се сдобриха, Себ обеща на Даниел отново да карат заедно в „традиционните” ралита, но по-късно Елена обяви края на кариерата си и през уикенда беше сред публиката по отсечките.

„Никога не съм била професионален навигатор – обясни пред Eurosport Изабел. – Всъщност аз съм учителка по математика и от много време съм запалена по ралитата.”

Всъщност първото рали, на което Изабел е зрител, е през вече далечната 1984 година.

„Винаги съм харесвала скоростта, вълнението, което идва с нея – допълни навигаторката на Льоб. – Като по-млада участвах в ралита с брат ми. Ралитата винаги са ми харесвали, винаги съм била запалена по тях.”

Изабел и Льоб се запознават по времето, когато и двамата се състезават в националните шампионати на Франция, но в по-ниските дивизии – там, където изгрява звездата на Себ, който точно се е насочил към Citroen.

„Участвахме заедно в марковия шампионат Citroen Challenge Trophy – уточнява Галмиш. – Тогава се запознахме, участвахме и в различни събития на Citroen. По-късно вече започнах да работя със Себ и в световния рали шампионат. Аз бях резервният му навигатор, основно ако Даниел Елена нямаше възможност да участва на тестове. За първи път работих със Себ през 2011 година. После ангажиментите ми с него зачестиха – първо в Citroen, след това и в Hyundai. А от няколко години насам се състезавам основно с Патрик Маго.”

Първото състезание на Изабел е през 1995 година – старт от френската рали купа, тогава тя е навигатор на Лоран Виана. По-късно записва поредица стартове във Франция, няколко състезания в Европа, включително и в рали „България”, за което писахме, но така и не стига до световния рали шампионат.

„През 2009 година участвах в рали „Монте Карло” – тогава ралито беше кръг от IRC, а аз се състезавах с Бертран Пиерат със Subaru Impreza STi – разказва Изабел. – На Кол де Турини атмосферата беше уникална, карахме по легендарни етапи. А сега получих възможност отново да стартирам в това рали, но на съвсем различно ниво.”

Галмиш пояснява, че е успяла бързо да се адаптира към стила на описване на Льоб. Все пак и преди е работила с него, но е трябвало да се подготви по-сериозно по отношение на другите й роли в колата – показанията на кои системи трябва да следи, да разучи новите неща за хибридните рали автомобили и т.н.

„Мисля, че преди старта получих достатъчно информация за това какво се очаква от мен с новата кола в едно рали – допълни Галмиш. – По време на тестовете инженерите и механиците ми обясниха всичко за промените в правилата, настъпили заради новите хибридни коли. Себ е достатъчно добре запознат с техниката, но ако трябва, винаги мога да му помогна.”

Дали ще видим отново Изабел по отсечките? Засега тя се ангажира само с това, че най-вероятно двамата с Льоб ще правят още тестове за M-Sport, но пък знаете, че шефовете на тима много държат 9-кратният световен шампион да кара отново за тях през годината.

Източник: Autosport.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *