728 x 90

През 80-те Hyundai прави този седан с дизайн от Джуджаро, шаси на Ford и мотори от Mitsubishi

През 1992 Hyundai заменя Stellar с новото поколение Sonata. Името получава глобален статут и става едно от най-разпознаваемите за марката в света.

Hyundai Stellar определено не е познато име в България. Това е един от относително редките модели на фирмата, които се продават в Европа още преди официалното присъствие на Hyundai в нашата страна.

Всъщност, малко е пресилено да наричаме Stellar продукт на Hyundai. Да, той се продава с емблемата на корейската фирма, но по това време тя все още няма капацитета да разработва много различни платформи и двигатели.

Точно поради това Stellar използва шаси от Ford Cortina. Впрочем, Hyundai произвежда Cortina под лиценз от Ford, а Stellar се явява наследник именно на този автомобил.

Все пак, шасито е запазено, а върху него корейците изграждат изцяло ново купе, което има съвсем различен дизайн. За външната визия помага и Джорджето Джуджаро.

Под капака пък откриваме двигатели и трансмисии от Mitsubishi. Наличните мотори са 1.4 (4G33, същият като на Hyundai Pony) и 1.6 (4G32), които се вграждат до 1986 г. Те използват или 4-, или 5-степенна ръчна скоростна кутия, както и 3-степенен автоматик на Borg-Warner. Има и голям 2.0 мотор.

Прочети още:
Един от петте произведени Mercedes 6.0L AMG Hammer Coupé се продава на търг

Нивата на оборудване включват L (базов), GL / CL / SL и CXL / GSL. Последното има като оборудване електрически прозорци, заключване и огледала, по-висок клас аудио система, опционален наличен климатик и други.

През 1987 г. автомобилът е освежен, а името е променено на Stellar II (или Stellar 2.0 в Канада) на много пазари. Промените включват каталитичен преобразувател, нов инструментален блок, по-нов 2.0-литров двигател на Mitsubishi 4G63 (SOHC с осем клапана) с двоен карбуратор и други.

Предното окачване с двойни носачи е променено към дизайн от типа MacPherson, а заедно с него идват по-големи спирачни апарати. През същата година като опция се предлага нова автоматична трансмисия с overdrive функция.

На вътрешния корейски пазар това е първата от колите на Hyundai, която получава името Sonata, което фирмата използва на различни пазари и до днес. През 1987 г. приключва предлагането на базовия 1.4 мотор.

През 1992 Hyundai заменя Stellar с новото поколение Sonata. Името получава глобален статут и става едно от най-разпознаваемите за марката в света.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *