728 x 90

Новият Hyundai Grandeur: Луксозен флагман с лице на Staria

Hyundai Grandeur отдавна е изчезнал от европейския автомобилен пейзаж. Но на вътрешния пазар в Корея, както и на много други места, на които се предлага и под името Azera, моделът е постоянна величина. На пазарите, където корейците са представени с Genesis обаче, Grandeur вече не играе роля. Шестото поколение беше пуснато в продажба през 2016

Hyundai Grandeur отдавна е изчезнал от европейския автомобилен пейзаж. Но на вътрешния пазар в Корея, както и на много други места, на които се предлага и под името Azera, моделът е постоянна величина. На пазарите, където корейците са представени с Genesis обаче, Grandeur вече не играе роля.

Шестото поколение беше пуснато в продажба през 2016 г., а новопредставеното седмо поколение на модела вече може да поеме щафетата за моделната 2023 година. То се характеризира преди всичко с изцяло нов дизайн. Предната част, изправена вертикално срещу въздушния поток, ясно напомня за вана Hyundai Staria с квадратните си предни LED светлини, широката мрежеста радиаторна решетка и лентата за дневни светлини над нея. В допълнение към удълженото междуосие, дългата полегата линия на покрива с трети страничен прозорец, интегриран на видно място в третата колона, осигурява издължена линия на каросерията. Дръжките на вратите са потъващи.

Отзад издигащият се ръб на капака на багажника завършва със спойлер. Изключително силно присвитите задни светлини са свързани със светлинна лента, която се простира по цялата широчина на задната част и възприема дизайна на дневните светлини отпред. При новия Grandeur крайните тръби на ауспуха са скрити.

По своя формат Grandeur принадлежи към горния среден клас, но интериорът очевидно го причислява към луксозния сегмент. Дисплеите доминират в пейзажа на арматурното табло. Два от тях съединяват под стъклена повърхност контролните уреди пред водача с информационно-развлекателния екран в центъра на арматурното табло. По посока на пътника отпред дисплеят завършва със стъклен декоративен елемент. Под контролната лента с истински бутони и въртящи се регулатори има друг сензорен екран за управление на отоплението, вентилацията, седалките и климатика в предната част на централната конзола. Отпред и отдолу смартфоните могат да се зареждат индуктивно на докинг станция. За да остави централната конзола чиста и да освободи допълнително място за съхранение на вещи под централния подлакътник, лостът за трансмисията е преместен зад волана. Кожата и повърхностите от истинско дърво, които могат да бъдат окъпани в безброй цветове от регулируемото интериорно осветление, осигуряват приятна атмосфера.

Hyundai все още не е направил изявления относно гамата на задвижванията. Тук ориентир може да бъде сродният модел K8 на Kia, който беше обновен през 2021 г. При него за база служи 1,6-литров бензинов турбомотор. По-нагоре има 2,5-литров бензинов двигател с атмосферно пълнене. Най-мощен агрегат е 3,5-литров V6, който по избор работи с бензин, или с газ (LPG). Обикновено се задвижват само предните колела. Само върховият мотор може да се комбинира и с двойно предаване.

Hyundai лансира Grandeur за вътрешния пазар в ново издание. Дизайнът е много по-ъгловат, по-дългото междуосие предлага повече пространство в интериора. Пазарите, които Hyundai обслужва с Genesis, няма да се насладят на Grandeur.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт