728 x 90

СИСТЕМАТА E-CORNER НА HYUNDAI Е РЕВОЛЮЦИЯ В ЗАВИВАНЕТО

Hyundai Mobis използва Ioniq 5 като пример, за да покаже какво може иновативната технология за кормилно управление E-Corner. Тя позволява маневри при шофиране, които преди бяха невъзможни. Още през пролетта на 2022 г. Hyundai Mobis, вътрешнофирмен мозъчен тръст за разработки на Hyundai Motor Group, патентова нова кормилна система, с която е възможно например шофиране в

Hyundai Mobis използва Ioniq 5 като пример, за да покаже какво може иновативната технология за кормилно управление E-Corner. Тя позволява маневри при шофиране, които преди бяха невъзможни.

hyundai e-corner

Още през пролетта на 2022 г. Hyundai Mobis, вътрешнофирмен мозъчен тръст за разработки на Hyundai Motor Group, патентова нова кормилна система, с която е възможно например шофиране в т.нар. „рачешки“ режим. След това корейците приложиха теорията на практика и използват примера на преработен Hyundai Ioniq 5, за да покажат възможностите на новата система E-Corner. А тя може доста неща. 

hyundai e-corner

Нека започнем с класическия „Crab Mode“. Тук и четирите колела завиват под различни ъгли в една и съща посока, което позволява диагонално движение напред или назад, въпреки че автомобилът продължава да е насочен направо („diagonal driving“). Ако колелата се завъртят на 90 градуса спрямо първоначалната посока на движение, е възможно например да влезете в много тясно място за паркиране под прав ъгъл.

Обръщане на място – по два начина

Това обаче не е единствената способност на системата E-Corner. Ако колелата на двата моста завият в противоположни посоки, Hyundai Ioniq 5 може да обърне на място. Hyundai Mobis нарича тази функция „Zero Turn“, докато експертите използват по-бойното название „Tank Turn“ (танково обръщане).

hyundai e-corner

Подобен ефект създава „Pivot Turn“, т.е. завъртане около определена точка. За такава служи предната част на автомобила; тук колелата остават надлъжно насочени. На задния мост пък те са обърнати в противоположни посоки едно спрямо друго почти под прав ъгъл, което позволява на Ioniq 5 отново да се върти на място.

Четири модула с четири мотора

E-CORNER

Инженерите реализират системата за кормилно управление с помощта на четири ъглови модула, които работят независимо един от друг. Всеки от тях се състои от колело с пружинно-амортисьорна система, електрически мотор и спирачка и система за кормилно управление по кабел (командите за спиране и завиване се предават чисто електронно по кабел и без физическа връзка). Този тип кормилно управление носи предимства в теснотата на градския трафик и още повече при движение в пресечена местност. Първоначално се планира използването му в електрическите SUV модели на Hyundai, Kia и Genesis.

Със своята „рачешка“ система за управление Hyundai е в крак със съвременните тенденции.

General Motors оборудва своя мощен GMC Hummer EV с такава система, Rivian използва подобна техника в своя пикап R1T и SUV модела R1S. Tesla обяви такъв тип кормилно управление за Cybertruck, същото направи и малкият американски производител Vanderhall за евтиния електрически офроудър Brawley. Анонсираният за 2024 г. Mercedes EQG също трябва да може да се върти на място с четиримоторното си електрическо задвижване чрез натискане на един бутон – щутгартци го наричат „G-Turn“.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт