728 x 90

Honda e: Предложение от бъдещето днес

Honda Е е типичен градски младок – компактен, издокаран модерно и стилно, 100% електрически, новатор в технологиите. Такива са първите ни впечатления. Избраният за Световен градски автомобил на 2021 дойде в България тихо – все пак няма пърпорещ ДВГ, нали? Но очаквам присъствието му да е шумно – за него ще се говори доста. Защото

Honda Е е типичен градски младок – компактен, издокаран модерно и стилно, 100% електрически, новатор в технологиите. Такива са първите ни впечатления.

Избраният за Световен градски автомобил на 2021 дойде в България тихо – все пак няма пърпорещ ДВГ, нали? Но очаквам присъствието му да е шумно – за него ще се говори доста. Защото Honda Е е различен. Най-вече с това, че заявява съвсем ясно кой е и къде ще се подвизава. Неговото място е града и затова той е компактен, лек и пъргав, маневрен. И приятен за шофиране. За тези цели мощна батерия би имала по-голям разход, би била по-скъпа, по-тежка и обемна, по-бавна за зареждане. Така че японците съвсем съзнателно са предпочели батерия с капацитет от 35,5 кВтч, чието тегло е 316 кг. Обявеният по каталог пробег от 222 км е предостатъчен за всекидневно градско придвижване. За да разберем логиката на това решение – една аналогия: да ползваш голям таблет си е хубаво, но несравнимо повече хора носим в джоба си смартфон, защото е по-лек, по-малък и има същите функции.


Малкото е голямо

Колата е едва ли не е по-голяма отвътре, отколкото отвън. Знаем и от други модели, че Honda са шампиони по оползотворяване на вътрешните обеми в купето. Едри мъже спокойно сядаме в купето, без да си докосваме раменете. Багажникът е 171 л, но може да стигне до 861 л с равен под при спуснати облегалки отзад. Външният дизайн е пределно изчистен, но стилен и интригуващ. Дръжките са изцяло вградени в повърхността на вратите. Външните огледала липсват. Вместо тях има миниатюрни камери, контрастният образ от които се показва на удобно разположени вътрешни екрани в двата края на таблото. Тези два дисплея са само част от общо петте, които са се ширнали пред водача. Огледалото за обратно виждане също разчита на външна камера. Елементите от дърво и удобните седалки създават усещане, сякаш си в уютна кино-стая вкъщи.



Шофиране с усмивка

Базовата версия е със 136 к.с, въртящ момент 315 Нм и набира 100 км/ч за 8,3 секунди. Има и по-мощен вариант – 154 коня, който предлага и допълнително оборудване към богатото стандартно. Компактните размери, задното предаване и кормилната уредба с променливо предавателно отношение гарантират бърза реакция, добра динамика и радиус на завой 4,3 метра. Плюс това можем да избираме и между два режима на управление – Normal и Sport. А при активиране на системата Single Pedal Control водачът може да ускорява, забавя и дори спира само чрез педала на газта. Така придвижването в града е не само 100% чисто, лесно и сигурно, но доставя и солидна доза удоволствие.

Зареждането на батерията до 80% на мощна обществена станция 50 кВт ще стане за 30 минути, като за 100 км пробег ще платим около 8 лв. по днешни цени на тока. Но заради все още рехавата мрежа от добри станции у нас, най-удобно, ефективно и изгодно е, ако имаме постоянна точка за зареждане вкъщи. Оригинална стенна зарядна станция 6.6 кВт струва 3200 лв. С нея през нощта за пълно зареждане ще са достатъчни под 6 часа. Цената ни на нощна тарифа за 100 км пробег  ще е 2,24 лв. – по-малко от стойността на 1 л бензин! И още едно интересно сравнение: общата сума за обслужване на Honda Jazz, примерно, за 100 хил. километра е средно 1452 лв., докато за „Е“ ще трябва да платим само 237 лв.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Това е типичен градски автомобил – компактен, маневрен, пъргав, оборудван с най-модерните технологии и се движи с нулеви вредни емисии. Батерията е предостатъчна за нормален дневен пробег в града, зарежда се бързо и лесно. С ефективността си и ниските експлоатационни разходи Honda Е би бил много изгоден, ако човек разполага с удобно място за зареждане.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт