728 x 90

Новата Honda Civic Type R – японска тупалка с над 320 к.с.

Honda вече представи единайсетото поколение на Civic като седан и хечбек и го предлага в САЩ и Европа. Сега японците отново лансират наточен Type R. Първите клиенти в Европа ще го получат в началото на 2023 г. С новия Civic Type R марката празнува двоен юбилей: 50 години от Civic и 25 години от Civic

Honda вече представи единайсетото поколение на Civic като седан и хечбек и го предлага в САЩ и Европа. Сега японците отново лансират наточен Type R. Първите клиенти в Европа ще го получат в началото на 2023 г. С новия Civic Type R марката празнува двоен юбилей: 50 години от Civic и 25 години от Civic Type R. Но честванията в началото са наистина икономични, защото Honda все още не споделя много данни за новия Type R. Ето какво вече знаем.

Основа за новия Type R е хечбек вариантът на Civic с голям заден капак. Като Type R моделът получава по-широки предни и задни калници и съответно по-широка следа. Под калниците има 19-цолови алуминиеви джанти с матовочерно покритие, обути с гуми Michelin Pilot Sport 4S 265/30. Зад тях можете да видите спортна спирачна система Brembo с червени апарати. Твърди се, че тя е станала още по-издръжлива и е с подобрени реакции. Новата предна престилка с увеличен долен отвор за въздух и радиаторна решетка на ромбове е изцяло спортно ориентирана. Отстрани се виждат нови въздуховоди за спирачките. Отвор за отвеждане на въздух в предния капак и вентилационните жалузи зад предните колела оптимизират въздушния поток.

Изгледът отзад е доминиран от централния ауспух, който отново е с три тръби – този път с два по-малки накрайника, придружаващи един голям в средата – и големия заден спойлер, закрепен върху капака. Задната престилка също има обозначени отвори за въздух и голям дифузор.

Отново с четири цилиндъра и турбо 

Сърцето на новия Civic Type R продължава да е познатият двулитров четирицилиндров бензинов турбодвигател, за който се твърди, че е усъвършенстван, особено в областта на турбокомпресора. Honda съобщава и за ревизирана изпускателна система, която също помага за допълнително увеличаване на съотношението мощност/тегло, на въртящия момент и на максималната скорост. Фирмата все още не посочва данни за мощността, но подчертава, че новият агрегат е най-мощният VTEC турбодвигател, който някога е бил използван в Type R. Предшественикът генерира 320 к.с. и стоварва на коляновия вал 400 Нм въртящ момент. Допълнително усъвършенстваната шестстепенна механична скоростна кутия с автоматично съобразяване на оборотите винаги осигурява идеални обороти при смяна на по-ниска предавка и поддържа баланса на автомобила при влизане в завои.

Кокпитът на Type R, разбира се, е базиран на интериора на Civic, но има много червени елементи. Водачът и пътникът отпред седят на по-ниско монтирани червени интегрални спортни седалки и гледат към детайли и аксесоари като класическите червени декоративни ленти Type R. В зависимост от амбициите при шофиране водачът може да избира между режимите Comfort, Sport и +R за шест важни за представянето параметъра, включително за двигателя, кормилното управление и шасито. Освен това е наличен нов режим Individual, който позволява индивидуална настройка на шестте параметъра.

Новият Civic Type R ще бъде наличен в европейските представителства от началото на 2023 г. Honda все още не е обявила цените, но цветовете, които ще са на разположение тогава, ще бъдат: Championship White, Rallye Red, Racing Blue, Crystal Black и Sonic Grey Pearl.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт