728 x 90

Haval Dargo: Всъдеход Made in China

    Първи впечатления от Haval Dargo – един от най-интересните експортни модели, създавани досега от концерна Great Wall Motors. Haval Dargo е автомобил, който привлича сериозен интерес навсякъде, където се появи – неслучайно моделът се превърна в звездата на щанда на Great Wall Motors на Автосалон София 2022, където новият модел дебютира за първи път пред

    Първи впечатления от Haval Dargo – един от най-интересните експортни модели, създавани досега от концерна Great Wall Motors.

    Haval Dargo е автомобил, който привлича сериозен интерес навсякъде, където се появи – неслучайно моделът се превърна в звездата на щанда на Great Wall Motors на Автосалон София 2022, където новият модел дебютира за първи път пред европейска публика. Не може да има и най-малко съмнение, че свойството на този автомобил да кара хората да се обръщат след него се дължи на първо място на необикновения му дизайн. Dargo има визия на класически всъдеход с редица ретро елементи, а комбинацията от висок клиренс, внушителни ъгловати уширения в областта на калниците, късите надвеси и геометричните форми на каросерията го превръщат в наистина внушителна гледка на пътя. Особено характерно стилистично решение са големите кръгли фарове, разположени отстрани на решената в тъмен цвят радиаторна решетка, както и защитните елементи от тъмна пластмаса, които могат да се видят от всички страни на каросерията и на някои места са закрепени с видими отвън винтове. Що се отнася до размерите на каросерията, Dargo се позиционира в средния клас със своите 4,62 метра дължина и 2,74 метра междуосие, но е доста по-широк и по-висок от повечето си преки конкуренти – съответно 1,91 и 1,78 м.

    Дизайн, който привлича вниманието

    Вътрешността на автомобила е оформена със стил, който се явява естествено продължение на неокласическия приключенски дизайн на екстериора – на предните колонки на покрива са монтирани ръкохватки, има и украсена с контрастен елемент дръжка пред пасажера. Интериорният дизайн има с какво да впечатли както любителите на класическите високопроходими машини, така и тези, които ценят модерния комфорт – инфо-развлекателната система предлага всичко, което се смята за необходимо в един модерен модел от подобен клас, озвучителната уредба е дело на Infinity, а наборът от екстри включва серийно редица неща, които най-често са опция при пазарните опоненти, включително масаж за шофьорската седалка. Иначе обемът на пътническата кабина и багажното отделение е приличен, но не разточителен.

    Серийно двойно предаване

    Името Dargo е игра на думи от английски (dare to go), като добрата новина е, че техниката на този автомобил действително отговаря на външността му. Задвижването на четирите колела е стандарт за модела, като системата работи на основата на Haldex съединител BorgWarner от пета генерация, който при нужда предава до половината от въртящия момент към задния мост. All-Terrain системата за избор на програми ца шофиране идва от Bosch и разполага с цели осем режима – Normal, Eco, Sport, Snow, Sand, Grass/gravel, Bump road и Mud, като има и блокаж на задния диференциал. Моделът се държи убедително в пресечен терен, като според данните на производителя Dargo може да се похвали с 24 градуса преден ъгъл на атака, 30 градуса заден ъгъл на атака и 22,5 градуса ъгъл на рампа.

    Поведението на автомобила върху асфалт показва категоричен уклон към комфорта, което е и напълно намясто – различните типове неравности се поемат доста добре от окачването, като возията по зле поддържани пътища е на много добро равнище, същото важи в пълна степен и за акустичния комфорт.

    Задвижващият тракт на Haval Dargo включва двулитров бензинов турбодвигател със 192 к.с. и 320 Нм и седемстепенна трансмисия с два съединителя. Въпросният тандем приляга добре на спокойния и комфортен характер на автомобила – звукът от двигателя през повечето време остава на заден план, тягата е добра, а предавателната кутия превключва предавките почти неусетно.

    ЗАКЛЮЧЕНИЕ

    Освен с характерна визия, Haval Dargo може да се похвали с много добро предвид цената си серийно оборудване, както и със серийно двойно предаване, комбинирано с блокаж на задния диференциал и избор между множество режими на шофиране. Комфортът при пътуване също впечатлява. 

    Източник: AMS.bg

    hina car

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт