728 x 90

Продажбите на нови коли в Германия се сринаха до нива от 1992 г.

Германският автомобилен пазар продължава да се свива и през август регистрациите спаднаха с 23 процента до 193 307 бройки по данни на Федералния орган за автомобилен транспорт. Това са най-ниските продажби през август от 1992 г. насам, съобщи асоциацията на вносителите VDIK. Продажбите на нови автомобили на частни клиенти са слаби, като пазарът остава с

Германският автомобилен пазар продължава да се свива и през август регистрациите спаднаха с 23 процента до 193 307 бройки по данни на Федералния орган за автомобилен транспорт. Това са най-ниските продажби през август от 1992 г. насам, съобщи асоциацията на вносителите VDIK. Продажбите на нови автомобили на частни клиенти са слаби, като пазарът остава с около 16 процента под 10-годишната средна стойност, заяви президентът на VDIK Райнхард Цирпел в изявление, цитирано от Automotive News.

Регистрациите за частни клиенти са спаднали с 25%, докато продажбите на бизнес клиенти са намалели с 22%. Автомобилната индустрия продължава да бъде засегната от глобалния недостиг на чипове, който принуждава автомобилните производители да намалят производството, свивайки предлагането на нови автомобили за дилърите. Влияние определено оказва и продължаващата криза с коронавирус.

Бумът в продажбите на електрифицирани и хибридни автомобили, обаче, продължава, тъй като купувачите продължават миграцията си към електромобили от дизелови и бензинови автомобили. Продажбите на изцяло електрически автомобили скачат с 80% до 28 860 бройки, което представлява 14,9% пазарен дял. Регистрациите на плъг-ин хибриди нарастват с 43% до 24 497 или пазарен дял от 12,7%.

Продажбите на автомобили с бензин са намалели с 42% до 35,5% пазарен дял. Регистрациите на дизелови двигатели са намалели с 51% до 17,7% дял.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт