728 x 90

GAC Aion Hyper GT – Електрическо чудо на аеродинамиката

Китайският производител GAC представя втори модел от своята серия Hyper. Електрическият фастбек се предлага със сгъваеми врати и коефициент на обтекаемост от само 0,19. За да стане световен шампион по аеродинамика, Aion Hyper GT разчита на активни елементи за отклоняване на въздушния поток отпред и отзад. В определени диапазони на скоростта клапите в предната престилка

Китайският производител GAC представя втори модел от своята серия Hyper. Електрическият фастбек се предлага със сгъваеми врати и коефициент на обтекаемост от само 0,19.


За да стане световен шампион по аеродинамика, Aion Hyper GT разчита на активни елементи за отклоняване на въздушния поток отпред и отзад. В определени диапазони на скоростта клапите в предната престилка се отварят, за да се намали съпротивлението. Отзад спойлер от няколко части в стила на Porsche Panamera се издига над 80 км/ч. Дръжките на вратите също са напълно потъващи. Общата капковидна линия напомня за Hyundai Ioniq 6. Отпред достъп до интериора осигуряват отварящи се нагоре врати. За пътниците отзад се предлагат конвенционални портали. Арките на калниците са изпълнени от 19-инчови джанти с вид на карбон.


На автомобилното изложение в Гуанджоу китайският производител на автомобили GAC представи истински хит с Aion Hyper GT. Пътническият автомобил с четири врати и изцяло електрическо задвижване впечатлява не само с концепцията за отварящи се нагоре врати. По отношение на аеродинамиката китайският GT претендира за нов рекорд за серийни автомобили с коефициент на обтекаемост Сх 0,19.

Прочети още:
Премиера на Peugeot E-3008 в България

Нов Сх рекорд

Mercedes твърди, че стойността за EQS е 0,20 и е постигнал 0,17 с концептуалния автомобил EQXX. Ако не броим предстоящия Lightyear 0, Aion Hyper GT е най-аеродинамичният автомобил на пазара.

След Aion Hyper SSR новият Hyper GT продължава серията Hyper на азиатците. Платформата Aion AEP 3.0 осигурява подструктурата за Hyper GT. Това дава на модела електрически мотор на задния мост с мощност 250 кВт и максимален въртящ момент 434 Нм. Hyper GT може да спринтира от нула до 100 км/ч за 4,9 секунди. Версия с два двигателя и задвижване на четирите колела ще бъде добавена по-късно. В момента няма информация за пробега и капацитета на батерията. Мощността на зареждане трябва да бъде до 480 кВт.

Първите изображения на петместния интериор показват голям инфо-развлекателен екран и дигитален кокпит. Заедно с камерите, радари, лидари и ултразвукови датчици осигуряват базата за широка армада от системи за безопасност и подпомагане.
Според плановете Aion Hyper GT трябва да излезе на пазара в Китай през 2023 г. Производителят все още не е обявил цени.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт