728 x 90

Шест квалификационни състезания във Формула 1 догодина

На редовната си среща днес Комисията за Формула 1 към ФИА дискутира три теми, които ще са определящи за сезон 2022. Първата засяга календара, втората се отнася до прецедента от тазгодишната Гран при на Белгия, а третата е свързана със спринтовите състезания. В работния календар за 2022 г. присъстват 23 старта, като е много вероятно

На редовната си среща днес Комисията за Формула 1 към ФИА дискутира три теми, които ще са определящи за сезон 2022. Първата засяга календара, втората се отнася до прецедента от тазгодишната Гран при на Белгия, а третата е свързана със спринтовите състезания.

В работния календар за 2022 г. присъстват 23 старта, като е много вероятно Гран при на Китай да отпадне от списъка и да бъде заместена от „Имола“. Ако това се случи, надпреварата на „Шанхай Интернешънъл“ може да остане като резерва и да влезе в календара при евентуален проблем с някоя от първоначално избраните Гран при. Световният съвет по моторни спортове ще гласува предложения списък този петък.

Шест Гран при ще имат и спринтови състезания през следващия сезон. Отзивите от двете тазгодишни надпревари на „Силвърстоун“ и „Монца“ са „положителни“, но проучването на новата за Формула 1 концепция ще продължи след  финалния спринтов старт тази година в Бразилия. Докладът от него ще е определящ за евентуалните промени във формата на състезателния уикенд за избраните шест Гран при.

В официалното съобщение на ФИА се казва още, че спортният правилник на Формула 1 ще бъде променен заради фиаското в Белгия тази година. Надзорният спортен комитет ще обсъди темата на следващото си заседание, за да предложи евентуални корекции в настоящите процедури.

Световният съвет по моторни спортове трябва да ратифицира и предложението за увеличаване на тестовите дни до осем заради новите автомобили. Първата групова подготовка би трябвало да бъде от 21 до 25 февруари на „Каталуня“, след което отборите да се прехвърлят в Бахрейн за втория колективен тест от 10 до 12 март. 

Това предложение е в разрез с изискването за максимална продължителност от три дена за един групов тест, както и с правилото за минимум десет дена разлика между финала на колективните тестове и началото на сезона, но при предстоящата смяна в техническия правилник и натоварения график за 2022 г. вероятно ще бъде направено изключение.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт