Огледалата са новата модерна тема във Формула 1

Mercedes разбуни духовете с радиаторните си кутии, но нестандартната форма на опората за огледалата ще бъде дискутирана от Техническия консултативен комитет във Формула 1 на предстоящата среща във вторник. Целта е екстремните тълкувания в зоната около страничната краш структура да бъдат ограничени. Тим шефът на Ferrari Матиа Биното призна, че конфигурацията, използвана при Mercedes W13,

Mercedes разбуни духовете с радиаторните си кутии, но нестандартната форма на опората за огледалата ще бъде дискутирана от Техническия консултативен комитет във Формула 1 на предстоящата среща във вторник. Целта е екстремните тълкувания в зоната около страничната краш структура да бъдат ограничени.

Тим шефът на Ferrari Матиа Биното призна, че конфигурацията, използвана при Mercedes W13, покрива изискванията на правилника, но вероятно ще отвори кутията на Пандора. Не е тайна, че отборите копират всяко успешно решение на съперниците си, което на свой ред води до активна развойна дейност, увеличаване на разходите и до екстремни технологични решения, които често не са приятни чисто визуално.

„Със сигурност никой не иска да започваме тази война на огледалата“, допълва босът на Red Bull Кристиан Хорнър. „Толкова много време сме загубили на техническите срещи през последните десет години, говорейки за функцията на огледата и дали те могат да се използват като крила или не. Сигурен съм, че на срещата на TAC това ще бъде разгледно и обсъдено.“

Никола Томбазис, който отговоря за техническите правила при едноместните формули във ФИА, признава, че настоящите регулации не посочват по категоричен начин дали огледалата и техните опори са част от цялостния бодиуърк или не. Ако те не са, то влиянието им върху аеродинамиката на автомобила трябва да е „инцидентно спрямо основната функция“.

Всеки дизайн, който цели да подобри представянето посредством оказване на ефект върху аеродинамиката, е забранен, когато говорим за елементи извън бодиуърка. Същевременно обаче опорите на огледалата могат при определени обстоятелства да бъдат декларирани като бодиуърк.

„Ако видим, че даден отбор прави нещо различно и използва тази функция като извинение, няма да го позволим“, коментира Томбазис.

„От друга страна, що се отнася до опорите на огледалата, не е изрично написано. Следователно за момента просто сме изградили това мнение.“ 

Вероятно решението на Mercedes няма да бъде забранено, както бе с DAS системата през 2020 г., но правилникът ще бъде затегнат за 2023 г., за да не се допускат подобни интерпретации догодина.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *