728 x 90

След победа в хаоса на Саудитска Арабия, Хамилтън изравни Верстапен по точки

Люис Хамилтън (Mercedes) спечели драматичната Гран при на Саудитска Арабия и третата си поредна победа за сезона, за да изравни по точки Макс Верстапен (Red Bull) в шампионата на пилотите кръг преди края. Валтери Ботас (Mercedes) отмъкна подиума от Естебан Окон (Alpine) на броени метри преди карирания флаг. Два червени флага, четири периода с виртуален

Люис Хамилтън (Mercedes) спечели драматичната Гран при на Саудитска Арабия и третата си поредна победа за сезона, за да изравни по точки Макс Верстапен (Red Bull) в шампионата на пилотите кръг преди края. Валтери Ботас (Mercedes) отмъкна подиума от Естебан Окон (Alpine) на броени метри преди карирания флаг.

Два червени флага, четири периода с виртуален автомобил за сигурност, куп изпреварвания и удар между Хамилтън и Верстапен белязаха дебютната Гран при на Саудитска Арабия. Световният шампион имаше солидно предимство на старта, Ботас зад него му пазеше гърба, а Верстапен ги следваше кротко на трета позиция. В десетата обиколка обаче Мик Шумахер (Haas F1) катастрофира и постави началото на куп събития, които на финала отредиха победата на Хамилтън.

Инцидентът с Шумахер наложи появата на автомобила за сигурност и Mercedes вкара двамата си пилоти в бокса. Същевременно Red Bull рискува и остави Верстапен на пистата, което се оказа и печелившото решение, тъй като веднага след това Майкъл Маси спря състезанието заради пораженията по предпазните заграждения.

Червеният флаг даде възможност на Red Bull да смени гумите на Верстапен преди рестарта, което наклони сериозно везните в негова полза. При повторното потегляне обаче Хамилтън реагира по-добре и Макс трябваше да мине напряко през първи завой, за да не загуби позиция.

Веднага след спорната ситуация с двамата претенденти за световната титла на пистата отново настана тотален хаос. Серхио Перес (Red Bull) и Карлос Сайнц (Ferrari) се удариха, а Никита Мазепин (Haas F1) торпилира Джордж Ръсел (Williams) в дъното на колоната, което за втори път изкара червения флаг на пистата.

Битката обаче продължи с пълна сила, но тя се водеше от питуола на Mercedes и Red Bull. Германците настояваха, че Верстапен е получил предимство в спорната ситуация на първи завой, докато Red Bull – че Хамилтън и Ботас не са спазили изискването за максимум десет автомобила изоставане при сейфти кар на пистата.

Рейс контролът игнорира искането на Кристиан Хорнър и компания, но уважи претенциите на Mercedes. Така при третия старт на състезанието Окон изненадващо се озова на полпозишън, а Верстапен бе пратен зад втория Хамилтън.

Още при загасването на червените светлини обаче Верстапен отново наклони везните в своя полза. Нидерландецът стартира с нови медиум гуми, докато Хамилтън бе с твърди на пет обиколки. Окон единствено можеше да наблюдава как Верстапен профучава покрай него и си връща първата позиция, а малко по-късно и Хамилтън го изпревари за второто място.

Само 17 обиколки бяха изминали от началото на състезанието, а обратите идваха един след друг. И продължиха с пълна сила. В 37-ия тур Хамилтън атакува своя съперник, Макс отново мина напряко през първи завой и оцеля. Но и рейс контролът отново остана недоволен от действията му и го инструктира да пропусне пред себе си британеца.

Това трябваше да сложи точка на двубоя помежду им. Верстапен обаче имаше други планове. Той върна толкова здраво газта уж в опит да пропусне Хамилтън, който не можа да реагира навреме и се заби в него. По някакво чудо автомобилите и на двамата оцеляха и шоуто продължи. И състезателният директор Майкъл Маси и стюардите отново бяха в центъра на вниманието, тъй като наказаха с пет секунди Верстапен заради ситуацията на първи завой в 37-ата обиколка.

При тези обстоятелства Макс вече нямаше шанс заради износените медиум сликове. Същевременно той пропусна Хамилтън пред себе си, а не се налагаше да го прави, тъй като вече бе наказан заради предходната ситуация. Red Bull развя белия флаг и Люис стигна необезпокояван до първото място, както и до най-бързата обиколка, благодарение на което се изравни по точки с Верстапен преди финалното състезание за сезона в Абу Даби след седмица.

Зад тях неясно как Окон парираше атаките на Ботас, но след излизането от последния завой в последната обиколка финландецът взе максимума от задвижващата система на Mercedes, което в комбинация с активирания DRS му осигури нужното предимство, за да мине миг преди Окон покрай карирания флаг.

Даниел Рикардо изведе McLaren на пета позиция пред Пиер Гасли (AlphaTauri), а Шарл Льоклер спечели битката със съотборника си във Ferrari Карлос Сайнц за седмото място. Челната десетка допълниха Антонио Джовинаци (Alfa Romeo) и Ландо Норис (McLaren). Пълните резултати от надпреварата може да видите тук, а класирането в шампионата – тук.

Финалната Гран при за сезона, която ще определи победителя в битката между Хамилън и Верстапен, стартира само след седмица в Абу Даби.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт