Ford S-Max и Galaxy получиха хибридни 2.5 мотори

Агрегатът е подпомаган от малък електромотор и 1.1-кВч батерия като сумарната мощност е 190 к.с.

Ford продължава да обновява моделното си семейство от ванове S-Max и Galaxy. Единствените модели от този клас, които марката продава, получиха хибридно задвижване.

И двата автомобила ще се оборудват с 2.5-литров бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън. Агрегатът е подпомаган от малък електромотор и 1.1-кВч батерия като сумарната мощност е 190 к.с.

По този начин за първи път в своята история S-Max получава хибридно задвижване. От Ford казват, че СО2 емисиите на хибридната версия са с около 10 процента по-ниски от тези на аналогичен дизелов S-Max със същата мощност.

За първи път хибридните ванове бяха анонсирани преди около година. Продажбата им ще стартира буквално до дни, като може би през 2021 година ще ги видим и в България.

S-Max Hybrid ускорява от място до 100 км/ч за 9.8 секунди. Макар и този резултат да не е впечатляващ, не трябва да забравяме, че става дума за 7-местен автомобил с големи размери и тегло.

По-важното е, че средният разход на гориво възлиза на 6.4 литра на 100 километра, измерено по новия цикъл WLTP. Това се равнява на СО2 емисии от около 146-147 гр/км.

Прочети още:
FIAT 500e е най-продаваният електромобил в Германия и Италия през първата половина на 2022 г.

Ford обещава „плавно, линейно ускорение“, което допълва „изначално спортния характер“ на S-Max. За това спомага и новата трансмисия, която прехвърля между различните режими на движение без да прехвърля каквито и да е вибрации към купето.

Абсолютно същата задвижваща система получава и Galaxy. Тук ускорението е с няколко секунди по-бавно, но пък пространството и за пътниците, и за багаж е по-голямо.

В 7-местна конфигурация на кабината Galaxy предлага багажник от 300 литра. Ако спуснете всички седалки, обемът нараства значително до 2340 литра.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *