728 x 90

Ford Ranger: Нов отвън и отвътре

Настоящият Ford Ranger е на пазара от 2011 г., като през 2015 г. претърпя сериозен фейслифт. Продажбите не намаляваха до самия край въпреки възрастта му. Не само в Европа той е най-продаваният офроуд пикап. На по-важните пазари, като Австралия или Южна Африка, той редовно се бори за първото място с Toyota Hilux. Следващото поколение на

Настоящият Ford Ranger е на пазара от 2011 г., като през 2015 г. претърпя сериозен фейслифт. Продажбите не намаляваха до самия край въпреки възрастта му. Не само в Европа той е най-продаваният офроуд пикап. На по-важните пазари, като Австралия или Южна Африка, той редовно се бори за първото място с Toyota Hilux. Следващото поколение на Ranger, което ще бъде четвъртото от 1998 г. насам, ще придаде изцяло нов облик на модела, защото новият пикап на Ford е не само визуално напълно различен, но и по-луксозен като оборудване и задвижване.

Нов дизайн

Тенденцията за ъгловати форми не е съвсем нова, а сега и Ford Ranger също я възприе. Плоските повърхности с остри ръбове вместо заоблени извивки правят модела да изглежда сякаш принадлежи към света на Minecraft. Предната част е интересна смесица от стилове с решетка в стил Ford Bronco и дизайн на фаровете като на Ford F150. Дизайнът на задната част също е доста изразителен. Това винаги е особено трудно при пикапите, тъй като функцията – голяма товарна платформа със заден капак – до голяма степен диктува формата и следователно дизайнът е относително сходен при различните марки. Ford се отличава чрез заден капак с триизмерни форми, релефен надпис за модела и силна извивка като ръб на спойлер към върха. Както при фаровете, задните светлини също са обградени от LED лента. 

Двигатели

Напоследък имаше много спекулации относно използването на plug-in хибридно задвижване при Ranger – особено след като марката със сигурност има необходимите технологии. Засега обаче няма да има щепсел за зареждане в пикапа, който остава (извън САЩ) с дизелови двигатели. С моделите Limited и Wildtrak, които ще бъдат налични от септември 2022 г., ще има и повече информация за двигателите. Базов е двулитрвоият четирицилиндров турбомотор със 170 к.с., който може да се комбинира с шестстепенна механична или шестстепенна автоматична трансмисия. Wildtrak предлага и битурбо версията на четирицилиндровия двигател, която осигурява 205 к.с., винаги комбинирана с десетстепенна автоматична скоростна кутия и постоянно задвижване на четирите колела. От Ford все още не са потвърдили по-слаб вариант, който да използва версията със 130 к.с. на двулитровия дизел.

Обичаният стар петцилиндров двигател с обем 3,2 литра вече няма да се предлага като топвариант, а на негово място ще се появи трилитров V6 дизел. Този V6 Eco-Blue дизел е с мощност 240 к.с. и постига максимален въртящ момент от 600 нютонметра. Шестцилиндровият двигател ще се предлага в нива на оборудване Raptor и Wildtrak. Ranger изтъква и няколко предимства срещу основния конкурент Toyota Hilux, който наскоро представи подобаващо новия си 2.8-литров двигател. И темата за електрическите добавки все още не е изключена. Защото Ford пише леко загадъчно в информацията за новия Ranger, че под капака е създадено достатъчно място, за да побере „други компоненти на задвижването, които може да бъдат добавени по-късно“. 

Скоростни кутии

В зависимост от двигателя има общо три различни варианта за предаване на мощността, от които да избирате. Ръчната трансмисия и опционалната автоматична трансмисия имат по шест предавки в базовите варианти с единично турбо. С битурбото получавате автоматик с десет предавки. Автоматикът при V6 също е десетстепенен и там също се монтира серийно. Освен това стандартно ще има задвижване на четирите колела. Това означава, че в ежедневието Ford Ranger се движи само със задно предаване. Ако задвижването на всички колела е включено, двата моста са твърдо свързани помежду си, поради което тази опция може да се използва само за хлъзгави повърхности като офроуд или сняг. В информацията за новия модел Ford пише за постоянно задвижване на четирите колела, но не разкрива повече подробности за технологията – дали става въпрос за автоматично включващо се задвижване на всички колела или ца такова с централен диференциал в раздатъчната кутия, остава неясно за момента. Снимките от интериора показват, че превключвателят за режим на задвижване има допълнителна позиция, обозначена с „4A“, което предполага автоматично задвижване на всички колела.

Размерите

Увеличението на дължината и шириочината е с по 50 милиметра. Това идва от удълженото с 5 см междуосие, което измества предния мост по-напред. Страничен ефект от това е лекото подобрение при ъгъла на предния надвес. В същото време широчината на следата на Ford Ranger се е увеличила с 50 милиметра, което го прави съответно по-широк и по-стабилен на пътя. Тези 50 милиметра са от полза и за товарната площ, която също е с 50 милиметра по-широка. След като Ford писа, че няма увеличение на дължината на платформата, дългата 1,58 метра товарна площ на версията с двойна кабина трябва да се увеличи на широчина до около 1,63 метра.

Вътрешно пространство

Тук новият модел се различава значително от предшественика си, който започваше да изглежда все по-архаичен. Вече са налице модерни детайли и цялостно по-съвременно излъчване. Повече и по-големи джобове във вратите и на централната конзола, ново отделение за съхранение в таблото, безжично зареждане, няколко USB-C гнезда, напълно дигитален диспей за водача. Мултимедийният екран, монтиран вертикално в стил Tesla, се предлага с размери 10 или 12 инча. Системата реагира много модерно и интуитивно. Ranger не само изглежда модерно, но и предлага множество функции от новия свят. Използва се най-новата версия на Ford Sync 4, която за първи път се появи в Европа с Ford Mustang Mach-E. Това е придружено от интегриран модем за данни за онлайн услуги и гласов контрол. Редица превключватели, които преди присъстваха физически, сега са преместени на екрана, включително управлението на програмите за шофиране.

Мониторът също предоставя различни нови дисплеи, като 360-градусова камера и специална допълнителна информация, когато са активирани офроуд програми (например разпределение на мощността, ъгъл на завиване). Функции като актуална информация за състоянието на автомобила, заключване и отключване на вратите и пускане на осветлението могат да се управляват дистанционно чрез приложение за смартфон (FordPass). Освен това се споменава, че моделите с автоматични скорости ще имат функция за дистанционно стартиране на двигателя – технология, която едва ли ще бъде налична в Европа.

Товароносимост

Специална иновация за товарната платформа са интегрираните в бронята стъпала, които се намират в долния заден край на автомобила. Това улеснява качването в товарното отделение без нужда от проява на гимнастически умения. Самият заден борд  трябва да може да служи и като вид работна маса, затова са интегрирани затягащи устройства и измервателна линийка. Допълнителното осветление е монтирано отстрани в товарната зона за повече видимост вечерно време.  В страничните стени на товарния отсек са интегрирани релси за закрепване и фиксиране на товари, от Ford също така споменават за система за разделяне на товарната зона, която все още не е описана подробно, за сигурно фиксиране на кутии с инструменти и други малки предмети. Самата товарна платформа е със здраво пластмасово покритие, което означава, че защитните корита, които преди бяха част от гамата аксесоари, вече не са необходими.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт