728 x 90

Ford Mustang Mach 1 – магията на средното дете

Когато имаш най-търсения спортен автомобил на планетата, винаги можеш да изстискаш още малко продажби. Но Mustang Mach 1 далеч не е просто маркетингов трик, а възродена класика с много чар и качества. Още когато в средата на 60-те години на миналия век Ford съзира голям пазарен потенциал в Mustang, фирмата взима правилното решение да започне

Когато имаш най-търсения спортен автомобил на планетата, винаги можеш да изстискаш още малко продажби. Но Mustang Mach 1 далеч не е просто маркетингов трик, а възродена класика с много чар и качества.

Още когато в средата на 60-те години на миналия век Ford съзира голям пазарен потенциал в Mustang, фирмата взима правилното решение да започне обогатяване на гамата извън първоначално лансирания модел. Така с годините се появяват модификации GT, Boss, Shelby и Mach 1, като всяка една от тях изпълнява различна роля и задоволява различна потребителска категория. В наши дни портфолиото на Mustang включва дори още повече деривати, но някои от класическите такива все още остават в обращение.

Mach 1 стои в собствена ниша, над GT моделите, но под върховите Shelby. Mach 1 е сред версиите, завърнали се след повече от 15 години отсъствие в каталозите и онлайн конфигураторите на Ford. За последен път издълженото лого на модела се поставя на автомобили през 2003 година, а през 2022 година имаме един съвършено различен спортен представител. Макар и все още да се базира на поколение S550 на Mustang, дебютирало през 2015 година, моделът разполага с куп подобрения спрямо ранните версии. Нещо повече – тези подобрения идват директно от богатия арсенал от компоненти на Ford Performance, в който откриваме модификации на Mustang като Performance Pack, Bullitt, GT350 и GT500.

Mach 1 се позиционира някъде в средата на цялата гама на Mustang – над базовия 2.3 EcoBoost и стандартния GT 5.0, но под върховите версии за писта GT350 и GT500. Силови доработки обаче далеч не липсват – V8 двигателят идва с подобрения от GT350 и Bullitt, а ръчната трансмисия е производство на Tremec и разполага с функция за напасване на оборотите при сваляне на предавка. Самоблокиращ Torsen диференциал, адаптивни MagneRide амортисьори, по-твърди предни пружини и ревизиран усилвател на волана превръщат в сериозна разликата в пътното поведение спрямо по-нископоставените версии на Mustang. Ford дори казва, че това е най-добре управляващият се шосеен Mustang, а завоите с почти перфектна асфалтова покривка между Суходол и Перник в покрайнините на София потвърдиха пред мен това заявление от производителя.

Но истинската магия на Mach 1 е малко по-различна. Крие се в съчетанието и баланса между силови компоненти от най-спортните версии на модела и комфортно екипираната кабина със завидно количество екстри за muscle car. На борда Mustang Mach 1 предлага вентилирани седалки, премиум аудио система с 12 говорителя, подгряване на волана, изцяло дигитален шофьорски дисплей, 4 кожени седалки, куп асистиращи системи с възможност за изключване и други.

Изпускателната система с възможност за настройка на тона може би най-добре обобщава приятно двойствения характер на Mach 1 – в комфортен режим V8 моторът е едва доловим и е по-скоро приятен съпровод, а в режим за писта натрапчивият басов тътен ясно казва какво има под предния капак. По същия начин средното дете в семейството на Mustang може да бъде или релаксиращ гранд турър, или яростен спортен автомобил.

Набързо разгледан в контекста на вече наличните версии на Mustang, Mach 1 може би не е чак толкова специален – един немалко подобрен Mustang, позициониран в средата на моделната йерархия. Но извън този контекст, Mach 1 е сред най-добрите спортни коли на планетата с интригуващ микс между подобаваща динамика, доста удобства в кабината и вълнуваща окото визия. Да не забравяме също така, че този Mustang е представител на една изчезваща порода автомобили, която ще ни липсва толкова много само след няколко години, когато се превърне в история. Онази порода, с атмосферните V8 двигатели с голям работен обем, ръчните трансмисии и неподправеното „аналогово“ удоволствие зад волана.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт